V monodrami Noč čisto na robu gozdov - predstavo iz leta 2000 so na novo postavili lani, ob 20-letnici smrti Koltesa - se usoda govorca vrti okrog tem, ki so avtorju besedila najljubše: samota, iskanje lastne identite, sanje o boljšem in lepšem življenju, izključitev iz družbe, nezmožnost izražanja zahtev in nezmožnost upreti se želji. Na fotografiji je Robert Walt. Foto: Mini teater
V monodrami Noč čisto na robu gozdov - predstavo iz leta 2000 so na novo postavili lani, ob 20-letnici smrti Koltesa - se usoda govorca vrti okrog tem, ki so avtorju besedila najljubše: samota, iskanje lastne identite, sanje o boljšem in lepšem življenju, izključitev iz družbe, nezmožnost izražanja zahtev in nezmožnost upreti se želji. Na fotografiji je Robert Walt. Foto: Mini teater
V glavni vlogi se predstavlja Aleš Valič.
Sokratov zagovor, ki so ga uprizorili na Mali sceni MGL-ja, predstavlja človeka, ki se najprej retorično spretno brani, nato pa pogumno, celo optimistično sooči z bližnjo smrtjo. V glavni vlogi je nastopil Aleš Valič, ki je tokrat dobil nagrado občinstva. Foto: MGL

Zmagovalca je soglasno izbrala strokovna žirija, ki so jo sestavljali igralka Dunja Zupanec, pisatelj Feri Lainšček in režiserka Ana Krauthaker. Kot so zapisali v obrazložitvi svoje odločitve, so se za Noč čisto na robu gozdov odločili zato, ker so "vsi gledališki elementi enakovredno prispevali k celovitosti predstave, ki jo ob natančni igralski interpretaciji Roberta Waltla doživljamo kot prepričljivo, izpovedno celoto".

Waltl ustvaril lik, ki ohranja hrepenjenje
Nadalje je predstava izpod peresa francoskega dramatika Bernard-Maria Koltesa žirijo prepričala, ker spregovori v duhu časa na aktualen in angažiran način, hkrati pa pred gledalca postavi poetično sliko, ki jo lahko razumemo kot brezčasno metaforo. Igralec Robertu Waltlu nas na odru z minimalno mizansceno in zgolj z emocionalno ekspresijo uspe popeljati v zgodbo in zaustaviti v trenutku junakove stiske. Obenem mu je uspelo ustvariti lik, ki se ne preda popolnoma življenjski usodi, marveč v sebi ohranja hrepenenje po presežni vrednosti, čeprav je prepuščen kaotičnosti sveta in lastni identiteti, so člani žirije še zapisali v sporočilu za javnost.

Zmagovalec je po slovesnosti v Mestnem gledališču Ptuj odšel domov z nagrado, po novem poimenovano po igralcu Zlatku Šugmanu, ki je bil po rodu iz okolice Ptuja in je svojo igralsko pot začel na deskah ptujskega gledališča.

Za omenjeno nagrado se je letos potegovalo šest predstav, ki jih je izmed okoli 30, ki so nastale v zadnjih dveh letih, izbral festivalski selektor Alen Jelen.

Med njimi so bile poleg Noči čisto na robu gozdov še Skok iz kože z Gabrom Trseglavom, Sokratov zagovor z Alešem Valičem, Rob sveta - konec igre z Jako Lahom, Sahib - impresije iz depresije z Branetom Završanom in Pika, kje je tvoja nogavica z Minco Lorenci.

Nagrado občinstva za najboljšo predstavo je po glasovanju občinstva prejel Aleš Valič za Sokratov zagovor v režiji Zvoneta Šedlbauerja.