Letošnji, že 54. Teden slovenske drame, ki se bo v Prešernovem gledališču Kranj tradicionalno začel na svetovni dan gledališča 27. marca, bo ponudil 16 predstav.
Kot je poudaril direktor Prešernovega gledališča Kranj Jure Novak, 54. TSD prinaša suveren izbor presežnih predstav lanskega leta, poglobljeno strokovno delo in razkošen dodatni program. "Poglabljamo tudi mednarodna sodelovanja in projekte za podporo in razvoj slovenske dramatike," je povedal.
Priprave na festival so že v polnem razmahu. Zaradi obsežnega programa in velikonočnih praznikov bo tokratni festival nekoliko daljši in se bo sklenil 9. ali 10. aprila, odvisno od same logistike predstav. Zaradi majhnosti kranjskega odra vseh predstav ne bo mogoče izvesti v Kranju. To je že jasno za predstavo Residenztheatra München, ki je v režiji Mateje Koležnik nastala po Sofoklejevi Antigoni in Trojnem življenju Antigone Slavoja Žižka. Na njen ogled bodo z avtobusom peljali že 9. marca.
Letošnje gledališko leto je bilo leto Antigone
Gre za dodatno predstavo, ki je selektorica Alja Predan ni mogla uvrstiti v tekmovalni program. Bo pa v tem programu Antigona Dominika Smoleta v režiji Luke Marcena in produkciji SNG-ja Nova Gorica. Kot drugo pomembno tematsko os letošnjega izbora je selektorica, ki si je lani ogledala kar štiri Antigone, izpostavila pogled v čas druge svetovne vojne. "Pogled mladih na ta čas je poglobljen, analitičen, natančen, pretehtan, neizprosen. In z jasnim sporočilom: mladi spoštujemo preteklost, črpamo iz zgodovine in hočemo prihodnost," je poudarila.
Tema druge svetovne vojne še vedno plodna za umetniški razmislek
Kar tri od tekmovalnih uprizoritev se neposredno ukvarjajo s to temo, posredno pa celo vseh sedem. To so Pohorski bataljon režiserja Jerneja Lorencija v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega in Mestnega gledališča Ptuj, avtorski projekt po motivih življenja in dela Karla Destovnika - Kajuha Juriš režiserke Žive Bizovičar in v izvedbi Slovenskega ljudskega gledališča Celje ter prav tako v izvedbi celjskega gledališča Druga preteklost po romanu Vinka Möderndorferja v režiji Luke Marcena.
Selektorica je v tekmovalni program uvrstila tudi Deževen dan v Gurlitschu Milana Markovića Ramšaka v režiji Sebastijana Horvata in koprodukciji Prešernovega gledališča Kranj in Mestnega gledališča Ptuj, Mrakijado, nastalo po trilogiji Ivana Mraka v režiji Nine Rajić Kranjac in produkciji SNG-ja Drama Ljubljana, ter projekt več avtoric Spolna vzgoja II v režiji Tjaše Črnigoj v koprodukciji Slovenskega mladinskega gledališča, Maske in Mesta žensk.
V spremljevalnem programu bo na ogled pet predstav, in sicer Nekaj v zraku (Al Araf) Vladimirja Bartola in Simone Hamer v režiji Anđelke Nikolić in izvedbi Slovenskega stalnega gledališča Trst, Deklici Nine Kuclar Stiković v režiji Bora Ravbarja in produkciji Gledališča Glej, Noli me tangere Drage Potočnjak v koprodukciji Slovenskega mladinskega gledališča, Maske in Momenta Maribor, avtorski projekt Uroša Kaurina in Vita Weisa Heroj 4.0 - Business as usual v koprodukciji Momenta Maribor in Gledališča Glej ter Realisti Jureta Karasa v režiji Alenke Hain in izvedbi novega celovškega dvojezičnega Teatra Rampa.
Posebej okrepljen bo letos program za mlade, v katerem bodo tri predstave. To so Bajke in povesti o Gorjancih po motivih zbirke Janeza Trdine v režiji Maruše Kink ter koprodukciji Slovenskega stalnega gledališča Trst, Zavoda Margareta Schwarzwald in Mestnega gledališča Ptuj, avtorski projekt Darke Erdelji ter Vesne Vončina Alma v izvedbi Lutkovnega gledališča Maribor in Pesem ptic v drevesnih krošnjah Jake Smerkolja Simonetija v režiji Ivana Lobode in koprodukciji AGRFT-ja in Prešernovega gledališča Kranj.
"Klasična" slovenska dramatika izginja
Alja Predan je izbor opravila med 66 uprizoritvami, ki so bile lani premierno uprizorjene in so nastale na podlagi slovenskih dramskih predlog. Kot je ugotovila, slovenska dramatika v klasičnem pomenu besede neizpodbitno izginja z naših odrov, kjer je veliko avtorskih projektov, priredb, dramatizacije, kompilacij in različnih drugih skupinskih izidov snovalnega gledališča. "V letu 2023 denimo slovenska in tuja gledališča niso uprizorila niti enega Cankarja," je v svojem poročilu poudarila selektorica Alja Predan.
Na 54. TSD-ju se obeta tudi bogat dodatni program. "Tudi letošnji festival bomo tesno prepletli s stanovskimi organizacijami, pri čemer težimo k mednarodni razširitvi sodelovanj in okrepitev izobraževalnih ter razvojnih aktivnosti za vzpostavljajoče se ustvarjalce," je povedal pomočnik direktorja Prešernovega gledališča Rok Bozovičar in izpostavil izvedbo delavnic prevajalstva, kritike ter dramskega pisanja in vrsto drugih strokovnih dogodkov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje