Klovnsko-gledališka predstava je v svojem delovnem procesu potekala v obliki večfaznega eksperimentalnega umetniškega laboratorija. Foto: Zavod Bufeto
Klovnsko-gledališka predstava je v svojem delovnem procesu potekala v obliki večfaznega eksperimentalnega umetniškega laboratorija. Foto: Zavod Bufeto
Ultimativna tragedija
Biti ali ne biti, ljubiti ali ne ljubiti, deliti ali ne deliti, ubiti ali ne ubiti ... Foto: Zavod Bufeto

Premiera mednarodne klovnsko-gledališke predstave bo danes ob 19.30 v spodnji dvorani Slovenskega mladinskega gledališča. Gre za koncept klovnskega gledališča, ki si kot relativno mlad, razvijajoč se uprizoritveni izraz dopušča neobremenjen pristop k ustaljenim klasičnim gledališkim vsebinam. "Klovn kot otrok, kot izraz arhaične kulture, je čist in svoboden, in kot tak je morda zadnji nosilec temeljnega sporočila, ki ga je že davno, ko je bil še dvorni norček, imel dolžnost povedati z vsemi izraznimi sredstvi, pri čemer pa beseda ni bila na prvem mestu, saj je misel, izrečena z besedami, hkrati že interpretacija," pravijo ustvarjalci predstave.
Predstavo, v kateri se klovn z vso svojo neresnostjo loteva reševanja vedno aktualnih shakespearjevskih vprašanj - biti ali ne biti, ljubiti ali ne ljubiti, deliti ali ne deliti -, je nastala v režiji Ravila Sultanova iz Zavoda Bufeto.

Kot eksperimentalni umetniški laboratorij
Projekt, ki je nastal v želji po umetniškem sodelovanju s tujimi profesionalnimi kolegi z namenom izmenjave izkušenj in ustvarjanja novih gledaliških poetik, je v svojem delovnem procesu potekal v obliki večfaznega eksperimentalnega umetniškega laboratorija. Mednarodni umetniki Jang Edwards (ZDA), Aleksej Mironov (Rusija), Jean-Paul Ledun (Francija) in Clown Mime Gruppe Die Aussenseiter (Nemčija) so poleg skupnega umetniškega ustvarjanja v laboratoriju v delavnicah izobraževali tudi domače profesionalne in ljubiteljske igralce.