Avtorica predstave Valentina Turcu poklanja projekt Marii Callas, ki jo sama opisuje kot profesionalko in divo, strastno in predano tako v poklicnem kot v zasebnem življenju, ki hkrati uteleša vse lastnosti običajne ženske, v večnem dvomu in iskanju lastne podobe in sposobnosti. Foto: SNG Maribor
Avtorica predstave Valentina Turcu poklanja projekt Marii Callas, ki jo sama opisuje kot profesionalko in divo, strastno in predano tako v poklicnem kot v zasebnem življenju, ki hkrati uteleša vse lastnosti običajne ženske, v večnem dvomu in iskanju lastne podobe in sposobnosti. Foto: SNG Maribor

Callasova je Biblija opere.

Leonard Bernstein
Premiera predstave Maria Callas

In prav njeno ime bodo v Veliki dvorani so v središče postavili v premieri prvega celovečernega avtorskega projekta Valentine Turcu, La Callas. Operni divi se se s petjem poklonile sopranistke Allison Bell, Christina Lamberti, Mirjam Tola in mezzosopranistka Irena Petkova, v različnih inkarnacijah pa so jo upodobile dramska igralka Ksenija Mišič, plesalka Valentina Turcu in baletka Blaga
Stojčeva.

Za dirigentsko paličico sta poprijela Lorenzo Castriote Skanderbeg in Simon Robinson, scenografija je delo Marka Japlja, kostumi Lea Kulaša, oblikovanje svetlobe Pascal Mérat, video pa je zasnoval Gregor Vesel.

Čutnost operne dive
Predstava La Callas je zasnovana kor gledališki dogodek, ki ga polnega čutnosti Turcujeva posveča veliki operni pevki, divi in ženski, ki je umrla 16. septembra leta 1977, javnost pa jo je že za življenja povzdignila med mite svojega časa. K temu je nenazadnje pripomogla pevka sama, ki se je imenovala La Callas in s tem postavila sebe, Mario, v zasebnost ter prepustila javnosti znamenito divo La Callas.

Dramatična moč La Callas
V predstavi La Callas je mogoče prisluhniti glasbi Pietra Mascagnija, Giuseppeja Verdija, Charlesa Gounoda, Georgesa Bizeta, Giaccoma Puccinija in Christopherja Wilibalda Glucka. Valentine Turcu izhaja iz lastnega čutenja in doživljanja življenja velike umetnice in tako ustvarja povsem osebni umetniški izraz. Predstava namreč vsebuje vsa sredstva in energijo, ki jih nudi sodobno gledališče (orkester, pevce, plesalce, igralce, film), te pa zavija v čarobnost svetlobe. Na odru tako nastane privid razkošja, ki je spremljalo življenje Marie Callas, hkrati pa vsi ti elementi ustvarjajo izraz dramatične moči, ki je zaznamovala pevkino osebnost.

Avtorica predstave posega v ženstveno bistvo velike pevke s pomočjo tankočutnega gibalnega izraza. Šele z razkošnim zlitjem sredstev celostnega gledališča, nenazadnje je bila Maria Callas boginja odra, ki ga je obvladovala in na njem brez zadržkov razkrivala srce in dušo, pa je mogoče začutiti popolni izraz osebnosti te operne dive.

Callasova je Biblija opere.

Leonard Bernstein
Premiera predstave Maria Callas