V nacionalni glasbenogledališki hiši bo uprizorjenih šest minioper, plod sodelovanja ljubljanskih umetniških akademij, kar je postalo stalnica zadnjih nekaj let.
Po baročni operi Orfej Claudia Monteverdija in svetovni premieri opere Vojna in mir Larryja Coryella je večer minioper tretji večji projekt, ki je povezal študente akademij za glasbo (AG), za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT) ter za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO). Nastal je na pobudo dekana glasbene akademije Andreja Grafenauerja in profesorja za kompozicijo Dušana Bavdka.
Ustvarjalne tandeme je treba negovati še pred koncem študija
Ustvarjanje oper je bilo del študijskega procesa, ki je potekal v obliki skupnih ur med študenti prvih dveh akademij z namenom, da vsak skladatelj najde svojega libretista ali nasprotno. K nastanku šestih 15-minutnih oper, ki so jih sicer izbrali na razpisu, pa so pripomogle tudi delavnice s profesorji iz tujine.
Prodekanji na AGRFT-ju Žanini Mirčevski se zdi izjemno pomembno, da imajo študenti že v času študija možnost, da se povežejo med seboj. Na ta način se stkejo pomembne vezi, ki jih bodo, ko bodo vstopili na trg dela, morda tudi ohranili, je na današnji predstavitvi poudaril Grafenauer. Prodekan AG-ja Matjaž Drevenšek pa je prepričan, da je takšna koprodukcija velika pridobitev ne samo za akademije in univerzo, temveč tudi za ves slovenski kulturni prostor.
Od elektronike do poklona tradiciji
V večer minioper, ki bodo uprizorjene 12. januarja ob 19. uri, so povezali delo Padli - fALIeN skladatelja Dominika Steklase in libretista Sandija Jesenika, v kateri sta tematizirala položaje, s katerimi se posameznik srečuje v svetu. Beli dež Saške Rakef govori o smrti ljubega oziroma žalovanju, glasba Alenje Pivko Kneževič se pri tem osredotoča na občutja. Tretji del z naslovom Čas je skladatelj Simon Penšek opredelil kot pretežno z elektronsko glasbo prežeto avdiovizualno delo, katerega cilj je, da človek izgubi občutek za čas; pri njegovem nastanku sta sodelovala še Iza Strehar in Stojan Kneževič.
Skladatelj Iztok Kocen in libretistka Simona Pinter sta svojo miniopero ustvarila po noveli Vladimirja Bartola Nesrečni ljubimec, v sodelovanju med Rakefovo in Leonom Firštom pa je nastala miniopera V imenu ljubezni z novodobno zgodbo o nekoč uspešnem podjetniku. Večer bo sklenila miniopera Le Petit Cafe, po mnenju skladateljice Teje Merhar in libretista Jakoba Barba še najbolj klasično delo v verzih in rimah, ki predstavlja komično zgodbo o neukročenem mladeniču.
Študenti obeh akademij so ob tem, da so podpisali avtorstvo, zadolženi tudi za izvedbo. Režijo celote je prevzela Rakefova, skupaj je projekt povezal približno 60 študentov AG-ja in AGRFT-ja. Študenti ALUO-ja pa so poskrbeli za celostno grafično podobo.
Naslednji podvig: muzikal
Kot je na predstavitvi še povedal Drevenšek, bodo z minioperami letos gostovali v Beogradu, januarja prihodnje leto se nameravajo odzvati povabilu glasbene akademije Franz Liszt v Budimpešti. V načrtu je tudi že naslednji projekt, ki bo študente po besedah dekana AGRFT-ja Tomaža Gubenška združil v muzikalu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje