V mali dvorani Španskih borcev je zaživela nova predstava avtorice besedila, scenaristke in producentke Varje Hrvatin. Predstava Vse se je nadaljevalo z zmrznjenimi jastogi je zasnovana kot nadaljevanje predstave Vse se je začelo z golažem iz zajčkov, za katerega je avtorica leta 2020 na Tednu slovenske drame prejela nagrado za najboljšo mlado dramatičarko.
Besedilo se osredotoča na vprašanje sramu skozi pripoved treh mladih žensk, ki se spopadajo z izkušnjami zlorabe, bolezni in osamljenosti v času prekarnosti, gentrifikacije in družbene negotovosti. Pripoved treh medsebojno prepletenih likov razpira solidarnost kot sredstvo opolnomočenja in poguma, fantazijo in domišljijo pa predstavlja kot orodji intimnega boja.
Igralke zgolj slišimo, jih beremo in igramo
"Pri dramskem pisanju me vedno zanima eksperimentiranje z različnimi formati, na kakšne vse načine je lahko besedilo podano in kakšno vlogo pri tem igra gledalec," je v izjavi za javnost zapisala Hrvatin, ki z novo predstavo nadaljuje raziskovanje uprizoritvenega jezika, v katerem s prepletom različnih medijev, tehnologije, virtualnega sveta, iger in medmrežja eksperimentira z novimi oblikami uprizarjanja.
Predstavo Vse se je nadaljevalo z zmrznjenimi jastogi je zato zastavila za zelo omejeno število gledalcev, saj igralk v prostoru ne vidimo, temveč zgolj slišimo, jih beremo in igramo, gledalci pa so tisti, ki izkušnjo soustvarjajo in izvajajo. "Želja projekta je v ospredje postaviti besedilo in eksperimentirati z načini, kako se gledalci z njim lahko soočajo, tako individualno kot kolektivno," pojasni Hrvatin.
Takšna zasnova uprizoritve nudi razmislek ne samo o vsebini, ampak nudi samorefleksijo gledalcu, zakaj se odloča, kot se odloča, je zapisala igralka Anja Novak, ki ustvarjanje Varje Hrvatin opisuje kot "bogat preplet intimnega in družbenega". Virtualni del predstave ne ostane samo obravnavana tema, temveč se "razgrne kot način življenja, čemur se – vsaj mlajše generacije – težko izognejo", pravi Novak. "Poleg tega se Varja loteva tem, ki zarežejo v polja, o katerih naj bi se morda raje govorilo v drugih kontekstih, ne pa skozi pisanje, ker so preveč intimna, preboleča, preveč specifična in komu preveč tuja," je še zapisala.
Preplet dramskega besedila in (računalniških) iger
Uprizoritev omogoča zelo individualno izkušnjo intimne pripovedi, a obenem razpira potenciale angažiranega kolektivnega sodelovanja s pomočjo interaktivnih igričarskih postopkov. Posebej za uprizoritev so razvili računalniške igre, v katerih se gledalci borijo s tekstom, za tekst in proti tekstu.
"Veliko zgodnjih elektronskih iger je bilo v svoji preprostosti močno prepletenih s teksti," je zapisal Jurij Smrke, programer in avtor tehnične zasnove uprizoritve. "Občudujem igre, tako gledališke kot računalniške, pri katerih se iz preprostih principov lahko razvije kompleksna zgodba. Vse, kar za to potrebujemo, je nekaj poguma in igrivosti sodelujočih."
"Predstavo močno definira prostor, saj je v odsotnosti igralskih teles ravno gledališko-razstavni prostor, v katerega vstopi gledalka tisti, prek katerega interpretira vsebino in razširja kontekst računalniških vsebin," je o prepletu virtualnega in fizičnega prostora zapisal še Bor Ravbar, oblikovalec prostora in svetlobe. "Svetloba je v tem smislu zgolj nadgradnja prostora, saj ga predvsem podpira in razširja. Oba elementa se predvsem osredotočata na občutek, ki podpira vsebino monoloških avdioposnetkov in iger."
Pri projektu poleg avtorice Varje Hrvatin, programerja in avtorja tehnične zasnove Jurija Smrketa, igralke Anje Novak ter oblikovalca prostora in svetlobe Bora Ravbarja sodelujejo še Maša Grošelj in Živa Selan kot zvočni izvajalki, Gašper Lovrec kot oblikovalec zvoka in avtor izvirne glasbe ter Anja Romih kot oblikovalka grafike in videa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje