Predstavo je po svojem besedilu režiral Tiago Rodrigues, ki velja za zvezdo evropskega gledališkega prizorišča. Leta 1977 v Lizboni rojeni dramatik in režiser je sicer tudi direktor Avignonskega festivala, v koprodukciji s katerim je francosko narodno gledališče Comédie-Française na oder postavilo to predstavo Hekuba, ne Hekuba.
Predstava je premiero doživela v začetku julija letos na gledališkem festivalu v Avignonu. Odmevna predstava se bo v sklopu evropske turneje v ljubljanskem Cankarjevem domu ustavila le dober teden po gostovanju na letošnjem festivalu Bitef v Beogradu.
Vprašanja antične Trojanke, prepletena s tistimi sodobne ženske
Rodrigues je znan po združevanju in prepletanju elementov klasične ter sodobne dramatike, ki načrtno kršijo in presegajo ustaljene meje gledaliških konvencij. Tokrat se je lotil Hekube in v značilni maniri lastnega gledališča, z neposrednim nagovarjanjem občinstva prepleta brezčasna vprašanja antične Trojanke s tistimi sodobne ženske, igralke in matere, ki se spoprijema s podobno stisko. Predstava je strukturirana kot potovanje skozi čas, strnjeno v en dan, so zapisali v Cankarjevem domu.
Z izjemo igralke, ki upodablja Nádio v vlogi Hekube, vsak igralec upodobi vsaj dva lika: prvega v kontekstu generalne vaje Evripidove igre in drugega v kontekstu sojenja glede trpinčenja Nádjinega sina. Zbor, ki ga sestavlja vsa igralska zasedba (razen igralke, ki igra Nádio), odigra vlogo pripovedovalca, ki je priča tema prepletenima svetovoma, hkrati pa odpira pogled v univerzalne napetosti, ki brišejo meje med tema realnostma, še piše v napovedi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje