Leta 1680 ustanovljeno francosko narodno gledališče Comédie-Française vsako sezono nastopa tako doma kot v tujini, s čimer sledi tradiciji, ki se je uveljavila že v začetnih letih njegovega delovanja. Na posnetku je prizor iz predstave Hekuba, ne Hekuba. Foto: Christophe Raynauld de Lage
Leta 1680 ustanovljeno francosko narodno gledališče Comédie-Française vsako sezono nastopa tako doma kot v tujini, s čimer sledi tradiciji, ki se je uveljavila že v začetnih letih njegovega delovanja. Na posnetku je prizor iz predstave Hekuba, ne Hekuba. Foto: Christophe Raynauld de Lage

Predstavo je po svojem besedilu režiral Tiago Rodrigues, ki velja za zvezdo evropskega gledališkega prizorišča. Leta 1977 v Lizboni rojeni dramatik in režiser je sicer tudi direktor Avignonskega festivala, v koprodukciji s katerim je francosko narodno gledališče Comédie-Française na oder postavilo to predstavo Hekuba, ne Hekuba.

Predstava je premiero doživela v začetku julija letos na gledališkem festivalu v Avignonu. Odmevna predstava se bo v sklopu evropske turneje v ljubljanskem Cankarjevem domu ustavila le dober teden po gostovanju na letošnjem festivalu Bitef v Beogradu.

MMC-jeva nagradna igra

MMC v sodelovanju s Cankarjevim domom podeljuje dva kompleta vstopnic za ogled predstave Hekuba, ne Hekuba: enega za ogled predstave 7. oktobra in enega za ogled 8. oktobra. Predstava v francoščini s slovenskimi nadnapisi traja 2 uri in 11 minut, brez odmora.

Za sodelovanje v nagradni igri odgovorite na naslednje vprašanje: Mati katerih trojanskih junakov je po grški mitologiji bila Hekuba?

Odgovor pošljite na naslov mmc-kultura@rtvslo.si in ne pozabite pripisati svojih kontaktnih podatkov. Nagradna igra se konča v soboto, 5. oktobra, ob 12. uri. Splošna pravila sodelovanja lahko preberete tukaj.

Vprašanja antične Trojanke, prepletena s tistimi sodobne ženske
Rodrigues je znan po združevanju in prepletanju elementov klasične ter sodobne dramatike, ki načrtno kršijo in presegajo ustaljene meje gledaliških konvencij. Tokrat se je lotil Hekube in v značilni maniri lastnega gledališča, z neposrednim nagovarjanjem občinstva prepleta brezčasna vprašanja antične Trojanke s tistimi sodobne ženske, igralke in matere, ki se spoprijema s podobno stisko. Predstava je strukturirana kot potovanje skozi čas, strnjeno v en dan, so zapisali v Cankarjevem domu.

Z izjemo igralke, ki upodablja Nádio v vlogi Hekube, vsak igralec upodobi vsaj dva lika: prvega v kontekstu generalne vaje Evripidove igre in drugega v kontekstu sojenja glede trpinčenja Nádjinega sina. Zbor, ki ga sestavlja vsa igralska zasedba (razen igralke, ki igra Nádio), odigra vlogo pripovedovalca, ki je priča tema prepletenima svetovoma, hkrati pa odpira pogled v univerzalne napetosti, ki brišejo meje med tema realnostma, še piše v napovedi.