Čeprav je roman Proces nastal na začetku 20. stoletja (avtor naj bi ga začel pisati leta 1914), je tako rekoč anticipiral stoletje in vse njegove fenomene, tudi holokavst. Foto: Spletna stran festivala
Čeprav je roman Proces nastal na začetku 20. stoletja (avtor naj bi ga začel pisati leta 1914), je tako rekoč anticipiral stoletje in vse njegove fenomene, tudi holokavst. Foto: Spletna stran festivala
Kvartet
Kvartet Heinerja Müllerja, ki ga je pred nekaj leti pri nas uprizarjal MGL, je v Hamburg pripeljalo gledališče iz Züricha. Foto: Spletna stran festivala

Gostujoča predstava v režiji Andreasa Kriegenburga je v Thalia Theatru občinstvo navdušila predvsem s spektakelsko odrsko podobo. V sedmih tednih bo na sporedu še sedem predstav z nemškega govornega območja.

Tudi drugod imajo težave s finančnimi sredstvi
Vodja festivala Nikolaus Besch je v uvodni besedi kritično spregovoril o pravkar sprejeti odločitvi o zmanjševanju sredstev za kulturo v Hamburgu. Od politikov pričakuje, "da kulture s tako ali tako najmanjšim deležem v proračunu ne postavljajo vedno znova na kocko nevarnih političnih razprav o zategovanju pasu ter da ne ogrožajo obstoja kulturnih institucij".

"Enkrat zaprta ali do smrti izstradana ustanova ne bo nikoli več oživela," je opozoril Besch. Hamburški senat namreč načrtuje zaprtje Muzeja Altona, gledališču Deutsche Schauspielhaus pa namerava vzeti sredstva v višini 1,2 milijona evrov.

Premiera, ki je preživela režiserja
Med predstavami bo tudi opera Christopha Schlingensiefa Mea Culpa v izvedbi dunajskega Burgtheatra. Vlogo, ki jo je zase predvidel letos avgusta umrli režiser, bo - kot je določil že Schlingensief - prevzel igralec Joachim Meyerhoff. Na dan krstne uprizoritve, 24. oktobra, bi bil Schlingensief star 50 let.

V gledališču Kampnagel, ki se bo letos prvič priključil festivalu, bodo 14. in 15. oktobra odigrali Kvartet Heinerja Müllerja v izvedbi gostov, ansambla Schauspielhaus iz Züricha. Ob koncu bo 31. oktobra v St. Pauli Theatru ansambel Deutsches Theater Berlin ponudil Konec igre Samuela Becketta.

Od kod je torej denar?
Hamburški gledališki festival se, kar je za Nemčijo izjema, financira samo od prispevkov, denarja sponzorjev in dohodka od prodaje vstopnic. Besch je v nedeljskem nagovoru sicer poudaril, da vse povabljene predstave prihajajo iz subvencioniranih gledališč. "Tudi ta festival, kot vsi drugi festivali, je torej odvisen od zadovoljivega števila subvencioniranih gledališč, zadovoljive subvencionirane kulture," je opomnil Besch.