Alma Karlin v svojem času ni bila razumljena, jemali so jo kot čudaško, kot ekstravagantno žensko, dandanes pa nanjo gledamo kot na zelo zanimivo osebnost. Foto: RTV SLO
Alma Karlin v svojem času ni bila razumljena, jemali so jo kot čudaško, kot ekstravagantno žensko, dandanes pa nanjo gledamo kot na zelo zanimivo osebnost. Foto: RTV SLO
Alma Karlin: Samotno popotovanje
Svojo knjigo Samotno potovanje je zgovorno podnaslovila Tragedija ženske. Foto: RTV SLO

Razstava Alma – Vox populi, ki bo od ponedeljka pa do konca marca naslednjega leta na ogled v Muzeju novejše zgodovine Celje, odstira podobo svojevrstne popotnice, ustvarjalke in Celjanke Alme Maximiliane Karlin (Celje, 1889-1950), kakršne se spominjajo njni someščani, sosedje in znanci. Na video posnetkih in njihovih zapisih so predstavljena pričevanja, osebni spomini posameznikov, ki so Almo poznali kot nevsakdanjo in posebno sosedo, se z njo srečevali na poti proti njenemu domu na Pečovniku, jo poznali kot pogumno osebo, ki je na tihomorskih otokih ušla ljudožercem, odločno žensko, ki se je med 2. sv. vojno podala k partizanom, ali kot pisateljico in življenjsko sopotnico Thee Gamelin.

Kakšen štedilnik in otroci neki!
Alma Karlin je med letoma 1919 in 1928 prepotovala velik del sveta, med drugim Južno in Severno Ameriko, Daljni Vzhod, Tihomorske otoke, Avstralijo in Azijo. O svojih potovanjih je v nemščini pisala potopise, romane in etnološka dela. Pri nas je vse do 90-ih let širši javnosti ostala neznana, medtem ko so jo v tujini dobro poznali že v 30-ih letih 20. stoletja, ko je pri različnih založbah v Veliki Britaniji, Nemčiji, na Finskem in v Švici izdala kar 22 knjig.

Najbolj zmuzljivi so spomini
Razstava Alma vox populi opozarja na aktualnosti tudi na muzeološkem področju. Z dokumentiranjem izjav in pričevanj posega na polje nematerialne dediščine, ki je najbolj minljivo in ranljivo. S sprejeto razstavno formo avtorica Tanja Roženbergar Šega poudarja umestnost povezave dediščine in umetnosti - ko dediščina postane navdih umetnosti in umetnost oblika predstavljanja dediščine.