Voziček kot omniprezentni simbol potrošništva. Foto: Photon
Voziček kot omniprezentni simbol potrošništva. Foto: Photon
Vladimir Ristić: Veber Veber Video
Vladimir Ristić se si je razstavno mesto v MoMI prislužil z videom za pesem skupine The Residents. Foto: Galerija Photon

Pod naslovom Pogrešani v akciji bo v četrtek ob 20.00 Boštjan Pucelj predstavil serijo del, ki jih lahko imenujemo fotografsko preiskovanje obsedenosti s potrošništvom. Simbol te obsesije je voziček, omniprezenten motiv na Pucljevih fotografijah. Voziček je postal prava fiksna točka fotografije Boštjana Puclja, čigar aspiracije sicer presegajo željo po ustvarjanju gole dokumentarne fotografije. Njegova je naracija lastne interpretacije potrošništva in z njim povezanega nečimrnega odnosa do narave, vsake predmetnosti in tudi vsakršnega življenja. Potrošništvo je zares postalo novi malik; tudi tisti, ki sicer 'pobožno' govorijo o vseh ekoloških pobudah, 'besno' nakupujejo dobrine v embalaži, ki jo je nemogoče reciklirati. In besno nakupujejo stvari, ki jih ne potrebujejo in tako dodatno obremenjujejo okolje.

Potrošništvo, predstavljeno v enem motivu
Pogrešani v akciji je le parcialen portret potrošništva: prikazuje ga le skozi nekaj njegovih izrazov (pravzaprav bolj ali manj le skozi enega - nakupovalni voziček) in obenem le njegovo lokalno manifestacijo v avtorjevem domačem Novem mestu in okolici. Variacij na temo voziček je Pucelj ustvaril mnogo. Simbol postane včasih celo bolj poveden, če ga pomaknemo v ozadje kompozicije. In tega se Pucelj očitno zaveda, saj občasno voziček iz fokusa premakne nekam ob stran.

MoMA kot odskočna deska
Vladimir Ristić v Photon prihaja opremljen z 10 videodeli, ki dopolnjujejo glasbeno delovanje skupin The Residents in Kodagain. Ti videi so nastajali skozi več let in so nekakšna Ristićeva miniretrospektiva in izkaz razvoja njegovega umetniškega sloga. Ravno delo za kultno skupino The Residents je bilo tisto, ki je morda celo najbolj odločilno vplivalo na nadaljnjo kariero Vladimirja Ristića. Skupina in newyorški muzej sodobne umetnosti (MoMA) sta Ristićev film za pesem When We Were Young izbrala na natečaju in video se je vse do lani predvajal v MoMI.

V delu Vladimirja Ristića je hitro mogoče odkriti njegov smisel za ritmiko in melodiko, ki je tudi 'pogoj' za dober glasbeni spot. Ristićev slog tako definira rahlo neizčiščena vizualna podoba, v kateri se ponavlja osnovni motiv, kot se v skladbi ponavlja osnovni stavek. Naslednji element je več kot rahla navezava na modernizem, ki se kaže v omejenem in skrbno izbranem koloritu in v mrakobnih motivih - oboje Ristićev video približuje likovni govorici.

P. B.