Miloš Battelino v vlogi silaka Humberta. Foto: EPA
Miloš Battelino v vlogi silaka Humberta. Foto: EPA
SNG Maribor: Cesta
Puppela bolj kot po vsem drugem hrepeni po občutju topline in ljubezni; pa se ji uresničitev te želje vedno znova izmakne. Foto: SNG Maribor

Film, ki se začne s prizorom, v katerem revna mati proda hčer uličnemu umetniku, je še danes aktualen. Prav zato so se verjetno v SNG-ju Maribor odločili za prenos zgodbe na oder. Filmski scenarij je priredil Rok Vilčnik, kakšna je njegova vizija Ceste, pa smo izvedeli na festivalu Lent, v okviru katerega je bila na vrtu športnega društva Branik premiera predstave, ki jo je režiral Bojan Labovič. V vlogi prodanega dekleta Puppele nastopa Irena Varga, na odru stojita še Miloš Battelino in Davor Herga.

Med racionalnostjo in čustvenostjo - med tem in onim moškim
Cesta ni le zgodba o krutem življenju; predvsem je zgodba o čustvih in o nedoumljivih zakonih, ki jih vodijo. Puppela ne pozna prisrčne ljubezni in ne pozna nežnosti. Ni je poznala doma, kjer so jo že vnaprej privajali na trdo življenje, in ni je spoznala niti v družbi uličnega zabavljača Humberta (Batellino). Ta do Puppele razvije strogo racionalen, na koristi utemeljen odnos. Pepella zato toplino poišče pri Bepu. Tudi ta je ulični umetnik. Kljub čustveni navezanosti na Bepa pa se obenem ne more ločiti od Humberta. Razpeta med oba moška Puppela zaneti spor med moškima, ki na koncu vodi do usodnega spopada med njima.

Ne fizično, čustveno gibanje je bistveno
Postavitev ceste na gledališki oder je bila velik izziv. Širni prostor, v katerem se dogaja film, je namreč obenem tudi eden izmed nosilcev zgodbe. Vendar je režiser Bojan Labovič 'odkril', da je dogajanje kljub nenehnemu fizičnemu gibanju likov v bistvu prostorsko in skoraj tudi časovno statično. "Njihove zgodbe so kljub nenehnemu gibanju v bistvu statične. Kot da se vrtijo v krogu. Ko že mislijo, da so nekam prišli, opazijo, da so še zmeraj na isti točki in da se kljub številnim osebnim dogodkom ni nič spremenilo," pravi Labovič, ki je tako kot glavno gonilo dogajanja poudaril čustvenost.