Tudi med člani s skrvjo prepojene majevske civilizacije se najdejo posamezniki, ki hrepenijo predvsem po ljubezni bližnjega. Foto: Kolosej
Tudi med člani s skrvjo prepojene majevske civilizacije se najdejo posamezniki, ki hrepenijo predvsem po ljubezni bližnjega. Foto: Kolosej

kinematografih v letu 2007.

S filmom Apokalipto Gibson razkriva krvavo zgodovino Srednje Amerike. Oziroma jo razlaga malo po svoje. Kakšna je ta razlaga, lahko zdaj izveste tudi v slovenskih kinodvoranah. Film Apokalipto je eden najdrznejših filmskih projektov leta 2006, saj so film še pred njegovo prvo predstavitvijo javnosti označili za najbolj nasilen film vseh časov. Prav zato ogled Apokalipta mlajšim od 16 let odsvetujejo tudi v slovenskih kinematografih.

V filmu, pri ogledu katerega se ne morete "naslajati" ob pogledu na telesa filmskih zvezdnikov, saj je Gibson tokrat rekrutiral precej neznane "kadre", se podučimo o vzrokih za propad s krvjo obsedene majevske civilizacije. Lik, prek katerega spoznamo vse razsežnosti krutosti Majev, je mladenič Jaguar. Jaguarja majevski bojevniki ujamejo in ga namenijo žrtvovanju po njihovem mnenju očitno večno nenasitnim bogovom. Vendar Jaguar sluti, da je potreba po žrtvovanju človeških življenj zgolj izmišljotina, in ne nujnost, s katero si Maji zagotavljajo naklonjenost bogov. Zato se tudi zaradi močne ljubezni do žene in svoje družine Jaguar odloči za pobeg in poskus vrnitve domov.

Film Apokalipto še enkrat dokazuje Gibsonovo strast do epskih spektaklov. Čeprav se je med zvezdnike zavihtel kot junak brutalnih akcijskih filmov iz serije Nori Max, je svojo slavo in pridobljena finančna sredstva hitro izkoristil za pripovedovanje veličastnih zgodb. Prvič se je to zgodilo leta 1995, ko je Gibson občinstvo in ameriško filmsko akademijo, ki odloča o dobitnikih oskarjev, osvojil z zgodovinsko dramo Pogumno srce, nadaljevalo pa se je s Kristusovim pasjonom. Tretje poglavje - film Apokalipto - beremo zdaj.