K tako optimističnemu pisanju je umetnostnega zgodovinarja Leva Menašeja spodbudil Viljem Jakopin, čigar dela bodo v tej ljubljanski galeriji na ogled od 6. aprila do 9. maja. Avtor jih je zbral pod skupnim imenom Grizliji - čeprav na slikah, grafikah in kipih ni upodabljal "velikih severnoameriških medvedov rumenkasto rjave ali sive barve", kakor to živalsko vrsto definira Slovar slovenskega knjižnega jezika.
Kipi, ki grizejo
A Menaše je našel svojo razlago za naslov del: "Jakopinovi kipi grizejo, zdaj s svojo napadalno formo in/ali barvo, zdaj spet z značilnim umetnikovim suhim humorjem. Ali pa, najraje, z vsem skupaj," je zapisal umetnostni zgodovinar. Ta je za dela, ki so nastajala od osemdesetih let, zapisal tudi, da jih je zaradi različnih materialov in tehnik komaj mogoče označiti kot cikel.
Menaše je za dela dejal, da gre enkrat za klasično arte di porre, umetnost dodajanja, drugič za značilno modernistično konstrukcijo, tretjič za dadaistični objet trouve ali pa za vse skupaj. Likovni kritik Janez Mesesnel je sicer Jakopinov dozdajšnji opis uvrstil v tako različne sloge, kot so realizem, postimpresionizem, ekspresionizem in abstrakcija, prek vseh pa je vedno izražal v glavnem sebe. Vsak od njih med ljudi ponaša "košček njegove intimne ljubezni, odstavek njegove izpovedi ..."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje