Foto:
Foto:

Kakšen je moški v sodobnem domačem filmu?

Muzej za Idrijsko in Cerkljansko, ki pripravlja Muzejske večere, je na zadnje predavanje v 21. ciklusu povabil filmskega kritika in publicista Gorazda Trušnovca. Ta je v idrijski osnovni šoli poslušalce seznanil s kinematografijo zadnjega desetletja.

Trušnovec je predavanje začel s kinematografsko produkcijo v nam eksotičnih deželah, ki je v zadnjih desetih letih našla pot tudi do slovenskih velikih ekranov, nato pa se je posvetil dosežkom domačih režiserjev. Nanje so postali pozorni tudi tudi gledalci in filmski festivali, na katerih so slovenski filmi spet začeli pobirati nagrade.

A filmski kritik se je pri tem vprašal, ali gre v novih filmih najmlajših avtorjev za resnični upor in svež veter ali pa so se ti le navidezno izognili bremenu preteklosti. "Njihov skupni imenovalec je hlastanje po všečnosti, antiintelektualizem ter fascinacija z marginalo," je v napovedi zapisal avtor predavanja, ki je pred predavanjem obljubil, da bo največ pozornosti posvetil funkciji družine, dinamiki moško-ženskih odnosov in predvsem usodi moškega protagonista kot avtonomnega nosilca akcije.