Simon Strnad: Ptujski grad Foto: www.fotodruštvo-kranj.si
Simon Strnad: Ptujski grad Foto: www.fotodruštvo-kranj.si

Na razstavi v prostorih Uprave za obrambo Postojna se je do 12. 1. mogoče seznaniti z deli iz celotnega obdobja Strnadove fotografske kariere. Izbor izdelkov je usmerjal kriterij nagrajenosti fotografij na domačih in tujih razstavah. Avtor se je tako odločil, da svoje delo predstavi skozi tiste fotografije, ki so požele največ priznanj, zaradi česar postavitev razstavljenih del tudi ni namenjena posredovanju določene zgodbe oziroma skupne ideje, ki bi jih združevala.

Razstavljena dela torej služijo drugemu namenu in med drugim ponujajo vpogled v trenutno stanje slovenske fotografije in ob tem tudi dogajanje v svetovnem fotografskem ustvarjanju. Ob tem pa avtor nikakor ne izgine, saj razkriva razstava tudi njegov osebni odziv na fotografska dogajanja v katerih sodeluje.

Strnadove fotografije ponujajo bogat razpon motivike, saj se na njih posveča pokrajinam, detajlom narave, portretom, kulturnim dogodkom, človeku v okolju, aranžiranih posnetkov figur, v nekaterih posnetkih pa se odražajo tudi značilnosti eksperimentalne fotografije. Največ del je zapisanih prav pokrajini, v katerih je najbolj čutiti vpliv novogoriške šole barvne fotografije, v katero se je avtor vključil.

Drugi največji cikel pa predstavlja aranžirane posnetke lastnih otrok. "Avtor je pri upodabljanju odigral dvojno vlogo; vlogo očeta in vlogo fotografa.. Ko opazujemo te zvedave otroške obraze, s katerih je razbrati brezskrbnost, sproščeno razigranost in brezmejna pričakovanja, vemo, da mu je uspelo združiti oboje," je o njih zapisala Neva Močnik. Spremenljivi izrezi kompozicij razkrivajo včasih melanholično spokojnost, spet drugič pa žarečo barvitost.