Christian Bonnefoi išče razloge za nastanek in obstoj slikarske umetnosti. Foto: Mestna galerija Piran
Christian Bonnefoi išče razloge za nastanek in obstoj slikarske umetnosti. Foto: Mestna galerija Piran

Obalne galerije vsako leto leto pripravijo razstavo v sodelovanju s tujim kustosom, ki v ediciji Artes izda tudi izbor esejev ali teoretsko delo, ki pospremi postavitev. Po Tomažu Brejcu, Mišku Šuvakoviću in Jaši Denegriju so letos v goste povabili francoskega teoretika in poznavalca srednjeveške, paleolitske in sodobne likovne umetnosti Jeana Loiusa Scheferja.



Schefer, avtor knjig o Goyi, El Grecu, Uccellu, filmu in fotografiji ter prazgodovinski jami Chauvet, tokrat predstavlja slikarja Christiana Bonnefoija, ki se ni zapisal le ustvarjanju slik, temveč tudi teoretskemu razmišljanju o slikarstvu. V izvoru slikarske umetnosti skuša odkriti razloge za človekovo navdušenje nad ustvarjanjem vizualnih podob; prve so namreč nastale, še preden so ljudje izumili pisavo ter odkrili prednosti poljedelstva pred nabiralništvom.

Po Bonnefoijevem prepričanju se izvorni trenutek, simbol nastanka slikarstva, še večkrat pojavi v zgodovini likovne umetnosti. Morda zadnji tak trenutek naj bi bil v obdobju kubizma. Kot je zapisal umetnik: "Kubistični kolaž je eden priviligiranih trenutkov, morda zadnji, ko se je pojavil izvorni del in je omajal ustaljene in kulturno določene formalne postopke, jih razdrobil in pretresel, jih vrnil njihovi čisti materialnosti, njihovi nemimetični dimenziji."