Z uporabo baročne estetike sta slovenski kolektiv Betontanc in latvijsko gledališče predmetov Umka.LV v skupnem projektu upodobila skoraj vso grozo in absurdnost našega časa. Foto:
Z uporabo baročne estetike sta slovenski kolektiv Betontanc in latvijsko gledališče predmetov Umka.LV v skupnem projektu upodobila skoraj vso grozo in absurdnost našega časa. Foto:


Predstava, ki je prvič zaživela 25. maja letos v Rigi, bo 15. 6. ob 21.00 na odru Stare elektrarne dočakala tudi slovensko premiero. Iz štaba Betontanca sporočajo, da so ognjeni krst prestali uspešno: prve kritike naj bi hvalile predvsem medsebojno uglašenost slovenskih in latvijskih umetnikov, mnogi pa so bili pozorni tudi na glasbo, ki so jo za predstavo ustvarili duo Silence in Ugis Vitins.



Sodni dan pred vrati?
Skupina pod vodstvom Matjaža Pograjca je predstavo opisala kot “poslednjo sodbo za vse, kajti dovolili smo si pozabiti” in tako v spekter gledalčevega razmišljanja potegnila celotno krvavo zgodovino dvajsetega stoletja in posameznikovo mesto v njej. Odrska umetnina pa svoji temačni zgodbi navkljub ohranja tudi ironično distanco do lastne tragike.
Že zadnja predstava kolektiva Umka. LV je v domovini navdušila z iskrivo parodijo in neskončnimi citati iz grozljivk in akcijskih filmov, v sodelovanju s Slovenci pa je njihov specifični črni humor pridobil še bolj dramatične in globlje poteze.