Post se bo končal po 100 dneh. Foto: EPA
Post se bo končal po 100 dneh. Foto: EPA

Posebej težko pa je to noč čakala Alja Kapun, ki je ta dan pripravila performans in odprtje razstave 101, noč rojstva dneva. V Tivolskem gradu v Mednarodnem grafičnem likovnem centru se je začelo dogajati pol ure pred polnočjo, ki bo po 100 dneh posta v jabolko ugriznila avtorica projekta. Seveda pa konec neke shujaševalne kure ne bi bil preveč pomemben za slovensko (kulturno) javnost, če ne bi bil namen Kapunove drugačen kot hujšanje.

Avtorica želi s svojim performansom predstaviti problematiko osnovnega (ne)sprejemanja posameznika, kakršen je. Veliko ljudi se ukvarja z vprašanjem, kako ugoditi določenim stereotipnim idealiziranim predstavam telesa in duha, ki jih je naši kulturi v veliki meri vcepilo ponotranjeno krščanstvo.

Performerka govori v imenu vseh tistih, ki so se počutili krive, kadar so ali niso jedli, da bi ugajali pogledom družbe, da bi se znebili predsodkov o današnji popolni liniji, s katero se igralci in gibalni umetniki predstavljajo v medijih in nam kažejo idealizirano podobo sveta. In ne nazadnje govori v imenu vseh tistih, ki kakor koli niso bili deležni sprejemanja družbe in okolice.

Dovolj je, da se sprejme sama
Tokrat pa Alje Kapun ne zanima, kako se bo nanjo ali na njeno telo odzvalo občinstvo, kajti kot pravi, je sama odgovor družbe. V 100-dnevnem postu je namreč spoznala, da lahko sebe sprejme ne glede na to, ali jo je družba sprejela ali ne. "Merilo za osvajanje te osnovne vrednote je ona sama in ne okvirji družbe," je zapisala ustvarjalka performansa, ki je o svojem postu postavila tudi razstavo.

V kronološko postavitev je vključila predstavitev svoje preteklosti, dokumentacijo, ki predstavlja njeno igralsko življenje, in dokumentacijo, zbrano med postom. 100 dni, dokumentiranih s stotimi fotografijami, z inštalacijami, dnevniškimi zapiski, risbami, Aljinimi osebnimi predmeti in videom, s posnetki iz Aljinega življenja ter intervjujev različnih ljudi, ki so Aljo spremljali med njeno preobrazbo. Tretji prostor pa je Aljina prihodnost, nekaj intimnih fotografij in inštalacija.

Soustvarjalci
Ob performerki so pri projektu sodelovali še dramaturginja in kustosinja Ana Kržišnik, fotografi Rada Kikelj, Petra Štrukelj, Predrag Mitrović, Tatjana Guzelj, avtorja videa Dejan Koban in Rada Kikelj, tehnični pomočnik Jaka Andrej Vojevec in Tea Fink, ki je pomagala pri postavljanju razstave.