V filmu Tonyja Gilroya se uspešni odvetnik (igra ga šarmantni George Clooney) znajde pred najtežjo nalogo v svoji karieri: spopasti se mora s svojo vestjo in tako spoznati neusmiljenost kolesja neosebnih, z dobičkom obsedenih organizacij. Michael Clayton je namreč "čistilec" pri podjetju Kenner, Bach & Ladeen, eni največjih odvetniških korporacij v New Yorku. Njegova profesionalna niša je hitro in tiho obračunavanje z najbolj umazanimi posli podjetja: s pobeglimi povzročitelji prometnih nesreč, škodljivimi medijskimi razkritji, kleptomanskimi soprogami in pokvarjenimi politiki.
Ko se Arthurju Edensu (Tom Wilkinson), najboljšemu odvetniku v podjetju in Michaelovemu staremu prijatelju, zmeša in skuša zaradi občutka krivde sabotirati do zdaj uspešno pravdo, Claytona zadolžijo, naj uredi nastalo polomijo.
Nekdo si mora umazati roke
Navdih za Michaela Claytona je Tony Gilroy dobil med obiski newyorških pravnih podjetij, ko je raziskoval temo za film Hudičev advokat. Tega se spominja takole: "Ko sem se sprehajal po tistih gigantskih newyorških pravniških pisarnah, me je pretreslo spoznanje, koliko stvari se odvija povsem v zakulisju. Vsa podjetja imajo ogromne ‘urejevalske’ oddelke, ki štiriindvajset ur na dan skrbijo samo za to, da jih obdržijo nad gladino."
Kriza srednjih let?
Michael je zapleten lik in vse prej kot junak, ki bi vedno storil to, kar je prav. "Reševanje težav drugih ljudi mu gre odlično od rok, toda film ga ujame na vrhuncu njegovega nezadovoljstva z lastno kariero," svoj lik predstavi George Clooney, ki je bil tudi izvršni producent filma. "Začel je z ambicijami, da bo postal odvetnik na sodišču, ampak z leti se je spremenil v nič več kot asistenta za reševanje najbolj umazanih težav."
Prvič v vlogi "velikega šefa"
Michael Clayton je Gilroyev režijski prvenec. Priznani scenarist je prej sedem let posvetil delu pri svetovno uspešni trilogiji ‘Bournovih filmov’: Bournova identiteta, Bournova premoč in Bournov ultimat, napisal pa je tudi scenarije za filme Dolores Claiborne, Hudičev odvetnik in Dokaz življenja.
O tem, kako z nekega drugega področja prestopiti v filmsko režijo, mu je verjetno lahko povedal Clooney, ki se je šele leta 2002, ko je že bil uspešen igralec, prvič preizkusil še kot režiser. "Takoj ko je Tony vstopil v pisarno, sem pomislil: 'Ta tip mi je všeč, videti je pameten. In, kar je še pomembneje, očitno ve, kaj hoče.' Tony se ni bal sam sprejemati odločitev," je Clooney povedal o novopečenem režiserskem kolegu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje