Ekipa ustvarjalcev meni, da je takšna predstava lahko nova niša za novo občinstvo, kar je v skladu z načrti SMG: vodstvo si želi, da bi gledališče postalo tudi prostor srečanj, izmenjave mnenj o umetnosti, nekakšen klub, v katerem bi sodelovali tudi igralci. Foto: Barbara Čeferin
Ekipa ustvarjalcev meni, da je takšna predstava lahko nova niša za novo občinstvo, kar je v skladu z načrti SMG: vodstvo si želi, da bi gledališče postalo tudi prostor srečanj, izmenjave mnenj o umetnosti, nekakšen klub, v katerem bi sodelovali tudi igralci. Foto: Barbara Čeferin
Samoj namig: na jedilniku Ljubezni na smrt je kot zadnji napovedan absint s sladkorjem. Foto: EPA

Tako svojo novo predstavo z naslovom Ljubezen na smrt in podnaslovom Koncert za kuharja, šest vajencev in tri pomivalce napoveduje Matjaž Pograjc. Premiera je na ogled v Slovenskem mladinskem gledališču.

Pograjc, "absolutni vodja gledališke kuhinje", kot ga je poimenovala direktorica gledališča Uršula Cetinski, je v svoji novi predstavi spojil poezijo Paula Verlaina, Arthurja Rimbauda, Georgesa Batailla, Charlesa Baudelaira, Georga Trakla in drugih ter kulinariko, za katero je odgovoren profesionalni kuhar Danilo Ivanuša.

Ne pričakujte "popravljenih jošk in lahkotnih pesmi"
Neda R. Bric, Maruša Geymayer-Oblak v alternaciji z Dašo Doberšek, Branko Jordan, Janjo Majzelj, Ivanom Peterneljem in Ivanom Rupnikom ob glasbi dua Silence v izvedbi Jožeta Šaleja, Žige Goloba in Blaža Celarca kuhajo jedi za občinstvo, ki ob tem lahko kadi in pije. O krovnem sporočilu predstave Pograjc ni želel govoriti, interpretacijo prepušča gledalcem. Čeprav opis predstave namiguje na lahkotnost in zabavo, so režiser, Uršula Cetinski in dramaturg Tomaž Toporišič opomnili, da se tako zdi le na prvi pogled, oziroma, kot je dejal Pograjc, tisti, ki mislijo, da bodo na predstavi dobili "nekaj popravljenih jošk in lahkotnih pesmi", bodo razočarani.

V predstavi Ljubezen na smrt zelo pomembno mesto zaseda glasba, Pograjc pravi, da "skušajo dvigniti raven glasbe, ki je ta hip zelo klavrna". Boris Benko iz dua Silence, ki je napisal glasbo na dane pesmi, je pripomnil, da se je sprva bal, da bodo velika imena literature, kar se po njihovi smrti rado zgodi, pretirano poveličevana, toda s Primožem Hladnikom sta uspela ohraniti "človeški spekter" pesnikov.