Tadej Pogačar s svojo umetnostjo briše meje med javnimi in zasebnimi prostori. Foto: Galerija Škuc
Tadej Pogačar s svojo umetnostjo briše meje med javnimi in zasebnimi prostori. Foto: Galerija Škuc

Center in Galerija P74 ter Galerija Škuc sta 18. 4. odprli vrata razstave Z ulice, ki je nastala v sodelovanju Tadeja Pogačarja in P.A.R.A.S.I.T.E. Muzeja sodobne umetnosti. Rdeča nit celotne postavitve je problematiziranje javnega prostora, socialna interakcija, sodelovanje in izmenjava v javnem prostoru, »z ulice« pa so ustvarjalci prinesli dokumente akcij in projektov, ki so se dogajali na urbanih lokacijah, prostorsko konstrukcijo in premiero nove družabne igre, MonApoly.

Tadej Pogačar je mednarodno uveljavljen vizualni in intermedijski umetnik. Sodeloval je na napomembnejših prireditvah sodobne umetnosti, med drugim na Manifesti 1 v Rotterdamu in na 49. Mednarodnem bienalu v Benetkah; letos se samostojno predstavlja z razstavami in s projekti v Skopju, Madridu, Berlinu in Zagrebu.

Ulica kot kompleksen sistem
Že sredi devetdesetih je Pogačar z javno akcijo Kralji ulice začel sodelovati z brezdomci v Ljubljani, Stockholmu in Berlinu ter raziskovati modele vzporednih gospodarstev. Zanimanje za vzporedne sisteme delovanja je osrednja tema njegovih večletnih projektov in raziskav. Tadej Pogačar ozemlje ulice razume kot kompleksen prostor, kjer se srečujejo in križajo različni prostorski, socialni in ekonomski sistemi. Pogačarjevo zanimanje za ulico je del splošnejšega zanimanja za sodobno mesto, za njegove strukture, mreže in procese, ki ustvarjajo nevidno panoramo mesta in njegove socialne odnose.

Aktivistična družabna igra
MonApoly (2002-2003) je nova kartografija globalnega trgovanja z ljudmi in spolnega dela v obliki družabne igre. Namesto kopičenja kapitala razlaga geopolitiko trgovanja z ljudmi v času nove globalne ekonomije. Vizualno sledi igri Monopoly, a jo napolnjuje z novo vsebino. Z igranjem dobivamo informacije o aktivističnih organizacijah, kriminalnih združbah, prisilnih migracijah ipd.