Prelom v karieri Charlieja Chaplina je bila ustanovitev studia United Artists, ki ga je postavil na noge skupaj z Douglasom Fairbanksom, Mary Pickford in D. W. Griffithom. Njihov prvi celovečerni film je bil prav The Kid, za katerega je skoraj v celoti poskrbel Chaplin. Foto:
Prelom v karieri Charlieja Chaplina je bila ustanovitev studia United Artists, ki ga je postavil na noge skupaj z Douglasom Fairbanksom, Mary Pickford in D. W. Griffithom. Njihov prvi celovečerni film je bil prav The Kid, za katerega je skoraj v celoti poskrbel Chaplin. Foto:
V svojem najslavnejšem filmu, Velikem diktatorju, se je neusmiljeno norčeval iz diktatorja ... Hinklerja.

V mariborskem Narodnem domu so sestavili kinotečni ciklus Charlesa Chaplina; 10. januarja so ga začeli - na začetku. The Kid iz leta 1921 je bil namreč Chaplinov prvi celovečerni film, zabavna in obenem tragična alegorija, na kar opozarja že uvodni stavek: "A comedy with a smile - and perhaps a tear" (Komedija za smeh in mogoče solzo), kar veliko pove o svojevrstnem, nemalokrat melodramatičnem načinu chaplinovske pripovedi. Zgodba se vrti okoli potepuha, ki poskrbi za zapuščenega otroka, ki ga mati iz obupa zavrže.

The Kid je prišel na petah krajšega filma The Tramp (1915), v katerem je komik dokončno ustoličil ikonoklastični lik potepuha, ki svoj izhod iz kadra konča z značilnim poskokom. (V filmu je moral zaradi stiske z kostumi nositi nekaj številk večje hlače, zašiljene čevlje in tesno oprijet jopič - in to je bila podoba, ki so jo gledalci vzljubili.)
Chaplin se je po uspehu filma The Kid podal v resne filmske vode, na kar pa se ljudje niso odzvali preveč navdušeno. Vrnitev na stara pota mu je uspela v klasiki iz leta 1925, The Gold Rush, ki jo bodo v Mariboru predvajali 24. 1. V tej nepozabni alegoriji se na sila zabaven način pokloni gonilu ameriške družbe, pohlepu po zlatu.

Charlie Chaplin velja za eno najbolj prepoznavnih figur nemega obdobja Hollywooda (pa čeprav ga rojstvo zvočnega filma, v nasprotju z napovedmi, ni pokopalo). Njegova ikonoklastična podoba potepuha, možiclja z majhnimi brčicami, klobukom, zvito palico in smešno hojo je vse do danes sinonim za filmsko umetnost. Prek lika revnega in osamljenega potepuha, ki ne izgubi svojega optimizma in vedno najde pravo pot, je komedijo potegnil iz vulgarnosti golega zabavljaštva.