Čeprav je ob svoji smrti za seboj pustil obilico dolgov, nato pa šel za stoletje v pozabo, velja Johannes Vermeer danes za enega največjih mojstrov nizozemske zlate dobe.
O Vermeerjevem življenju vemo relativno malo, saj lahko umetnostni zgodovinarji danes o njem razbirajo le iz nekaj matičnih knjig, uradnih dokumentov in zapisov drugih umetnikov. Morda je bil tudi to razlog, da je moža, ki spada danes v veliko nizozemsko trojico 17. stoletja (ob Halsu in Rembrandtu), likovni kritik Thoré Bürger v drugi polovici 19. stoletja poimenoval za uganko iz Delfta.
Iz protestantske v katoliško družino Prav v tem mestu se je Vermeer rodil leta 1632 in tam 1675 tudi sklenil svoje življenje. Njegov oče je bil Reijnier Janszoon, protestantski tkalec, gostilničar in trgovec z umetninami. Johannes je leta 1652 podedoval očetovo gostilno in bogastvo, leto pozneje pa se poročil z dekletom katoliške veroizpovedi Catharino Bolnes. Njena mati Maria Thins je bila precej bogatejša od Vermeerja in najbrž je prav ona tista, ki je vztrajala, da njen bodoči zet še pred poroko prestopi v katoliško vero. Nekateri strokovnjaki dvomijo o Vermeerjevem prestopu, drugi pa potrditev za to iščejo v njegovi sliki Alegorija katoliške vere, ki je nastala med letoma 1670 in 1672.
Večne finančne težave Leta 1653 je postal član delftskega slikarskega ceha sv. Luka, kjer so ga leta 1663, 1670, in 1671 izvolili za vodjo, kar kaže na ugled, ki ga je bil deležen med slikarji. Leta 1672 so ga poklicali v Haag, da bi presodil o avtentičnosti atribucij del Holbeinu, Giorgioneju in Tizianu. Kljub njegovemu slovesu so slikarja vse življenje spremljale finančne težave, ki njegove družine niso zapustile niti po njegovi smrti, saj je ženi in 11 otrokom zapustil obilico dolgov.
Počasna slikarska tehnika Zaradi natančne in zelo zamudne slikarske tehnike je Vermeer ustvaril številčno skromen opus. Danes mu je pripisanih le 34 del (v nekateri literaturi se omenja 35 del). Kot domnevajo strokovnjaki, mu je uspelo na leto dokončati le po tri naročila. Prosojne barve je na platna nanašal v rahlo zrnčastih nanosih, t. i. pointillé. Do zdaj ni znana nobena risba, ki bi jo ustvaril Vermeer, njegova dokončana dela pa niso najbolj radodarna v razkrivanju priprav in procesa nastajanja slik. Po nekaterih teorijah si je pri delu pomagal s camero obscuro, na kar kažeta uporaba svetlobe in perspektive, ki bi ju stežka dosegel zgolj z zanašanjem na prosto oko.
Pogled v notranjščine nizozemskih hiš 17. stoletja Predstavnik nizozemskega baroka je slikal predvsem žanrske prizore v interierju, zlasti so ga pritegnile ženske figure. Čeprav redko, pa ga je pritegnila tudi podoba Delfta zunaj ateljeja. Čeprav je danes malo del, na katerih lahko občudujemo Vermeerjevo potezo, pa pri teh vsekakor ne moremo govoriti o skromni kvaliteti. Spodaj predstavljamo nekaj slikarjevih najlepših del. Maja Kač maja.kac@rtvslo.si
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje