Letošnji bienale je zazanamovala tudi bolj prodorna promocija dogodka. Foto: RTV SLO
Letošnji bienale je zazanamovala tudi bolj prodorna promocija dogodka. Foto: RTV SLO
Tobačna tovarna
Tobačna tovarna bo tudi v naslednjih letih gostila izdelke sodobnih grafikov. Foto: RTV SLO
Jure Mikuž
Jure Mikuž, umetniški vodja bienala, je razstavljalce nabral po celem svetu. Foto: RTV SLO

Po mnenju direktorice Mednarodnega grafičnega likovnega centra Lilijane Stepančič je dober odziv posledica več dejavnikov, in sicer zanimive razstave, privlačnega razstavnega prostora v tobačni tovarni, boljša kot v preteklosti pa je bila tudi oglaševalska strategija prireditve.



S Tobačno Ljubljana v prihodnost
Tudi v Tobačni tovarni so zelo zadovoljni s sodelovanjem s prireditelji tradicionalnega in tudi v tujini odmevnega likovnega dogodka. Zaradi korektnega sodelovanja in dobrega odziva obiskovalcev so se po besedah direktorice Tobačne Ljubljana Pie Barborič Jurjaševič odločili, da s skupnim projektom nadaljujejo. Stepančičeva in Barborič Jurjaševičeva sta zato danes podpisali dolgoročno donatorsko pogodbo o sodelovanju med MGLC-jem in Tobačno Ljubljana.

Mednarodni? Ja, seveda!
Tik pred zaprtjem bienala je izšel tudi kastalog prireditve. Izid kataloga ob koncu postavitev ni posledica nobenih težav; ob koncu je izšel zgolj zato, ker letošnji klatalog prvič dokumentira prireditev so tako v njem popisani tudi dogodki, ki so sledili slavnostnemu odprtju 23. junija. Poleg drugačnega kataloga je novost letošnje izvedbe bienala tudi sprememba imena. Prireditelji so iz imena črtali besedo mednarodni, saj naj bi bilo – kot je pojasnila Lilijana Stepančič – samo po sebi umevno, da na prireditvi sodelujejo tudi avtorji iz tujine.

In tujina je zares bila dobro zastopana; umetniškemu vodji bienala Juretu Mikužu je namreč v Ljubljano uspelo privabiti 18 mednarodnih umetniških ustanov (muzejev, galerij, tradicionalnih grafičnih delavnic, digitalnih produkcijskih centrov, nacionalnih knjižnic ter organizatorjev bienalnih oziroma trienalnih grafičnih razstav) iz Evrope, obeh Amerik, Afrike in Azije.

Dva vrha na krivulji obiskovalcev
26. bienalno srečanje grafikov v prestolnici je zabeležilo dva vrhunca v številu obiskovalcev na dan. Največ radovednežev se je v prostore Tobačne tovarne zgrinjalo prvi teden po odprtju dogodka, drugi naval pa je bil septembra, ko so na ogled sodobne grafične produkcije učence pripeljale šole.