Pri Christie's so prodajali Študijo za portret, pri Sothesby's pa prav tako Baconovo Crouching Nude, ki je šla pod kladivo za 'samo' dobrih osem milijonov funtov. Foto:
Pri Christie's so prodajali Študijo za portret, pri Sothesby's pa prav tako Baconovo Crouching Nude, ki je šla pod kladivo za 'samo' dobrih osem milijonov funtov. Foto:

Študijo za portret, ki jo je slikar irskega porekla Francis Bacon naslikal leta 1953, so v dražbeni hiši Christie's v Londonu prodali za vrtoglavo ceno 20 milijonov evrov (18 milijonov britanskih funtov). Znesek je krepko presegel izklicno ceno 12,3 milijona evrov (11 milijonov britanskih funtov). Najvišjo ceno med sodobniki je leta 2008 prav tako dosegel Bacon, in sicer s Triptihom, ki je bil prodan za slabih 30 milijonov evrov (26,3 milijona britanskih funtov).

Študija o zlomu moči
Baconovo olje na platnu še nikoli ni pristalo na dražbi. Portret moža z rahlo vijolično zariplim obrazom in v poslovni obleki, ki kot na prestolu pred črno praznino sedi na stolu, je preko telefona kupil anonimnež. Slika je bila v dražbenem katalogu opisana kot "zanimiva in privlačna študija o zlomu moči". Pred dražbo je bilo platno v lasti dveh Baconovih sodobnikov, Rodriga Moynihana, pionirja abstraktnega slikarstva v 30. letih prejšnjega stoletja, in Louisa Le Brocquyja, enega najpomembnejših irskih slikarjev zadnjih stotih let.

Nihče ne ve, koga je Bacon leta 1953 upodobil, znano pa je, da je bil v tem obdobju, po smrti svoje partnerice Jessie Lightfoot, za dalj časa zaprt v svoj studio. Nastala je cela serija temačnih, razpoloženjskih del, med drugim tudi dva krat 1,4 metra velik portret, ki, z besedami kritika Colina Gleadella, "spominja na Velazquezov portret španskega kralja Filipa IV, pa tudi na fotografijo Stalina na konferenci v Jalti, na umetnostnega kritika Davida Sylvestra in Baconovega takratnega ljubimca Petra Lacyja."

"Kdor koli že to je, služi kot figura moči, ki, posajena na svojem na pol pozlačenem prestolu, iz temne, ujetniške samote grozeče strmi v gledalca."

Evropa vlaga v umetnost
Zanimiv podatek je, da so sedem najdražjih kosov na tej dražbi, ki je imela skupen izkupiček 125,7 milijona funtov, kupili Evropejci. To je najbrž precej zgovoren pokazatelj finančne klime: v tem delu sveta, kjer so ostali ekonomski barometri manj stabilni, so ljudje pripravljeni vlagati v umetnost. Na stari celini sta denimo nov dom našli tudi dve deli Andyja Warhola, Mao (1973) in Rorschach (1985).