Banksyjeva mašinerija za stike z javnostjo je že pred tedni sprožila govorice: Banksy, katerega identitete kljub silnemu naprezanju ni še nihče dokončno razkril, naj bi svojo največjo razstavo do zdaj postavil oblastem tik pred nosom. Številni privrženci so napovedovali, da bo zasedel opuščene prostore kakšne trgovine (nedavno je v New Yorku namreč odprl nekaj, kar je bilo od daleč videti kot trgovina za male živali, potem pa se je izkazalo, da so v kletkah razstavljene plišaste živali, piščančji kroketi in podobno). A Banksy je šel še dlje: zavzel je bristolski Mestni muzej, kar je, glede na njegovo dozdajšnjo kariero "intervencij" na javnih prostorih skoraj ironično.
Afrodita gre po nakupih
Večino stotih artefaktov, ki sodijo v muzejsko stalno zbirko, je Banksy začasno nadomestil s svojimi - med njimi je tudi na pol pogorel sladoledni tovornjaček, slika notranjosti parlamenta, na kateri so poslanci zamenjani s šimpanzi, in "reinterpretacije" klasičnih grških kipov, opremljene z nakupovalnimi vrečkami in iPodi. Najbolj spektakularno pri vsem skupaj pa je seveda to, da je Banksy razstavo uspel organizirati, ne da bi vodstvo muzeja to sploh slutilo.
Seveda tokrat ni prvič, da kako Banksyjevo delo visi v muzeju: večina se še spominja "potegavščin", s katerimi je v največje svetovne muzeje pretihotapil svoje slike in čakal, kdaj jih bodo odkrili. Celo v Louvru je poleg da Vincijevega izvirnika za kratek čas visela Banksyjeva reinterpretacija Mone Lize.
Minili so časi, ko so pleskali čez njegove grafite
Večina kosov na tej razstavi so porogljivi, samoreferenčni kosi, ki se poigravajo s tem, da Banksyjeva umetnost nikoli ni sodila v pozlačene okvirje, v kakršne jo zdaj tlači. "To je prva razstava, kjer se davkoplačevalski denar uporablja za razstavljanje in ne uničevanje mojih del," je v izjavi za javnost sporočil Banksy, pri čemer je verjetno namigoval na to, da so pred leti kljub protestom ljudi mestne oblasti prepleskale kar nekaj njegovih grafitov v Bristolu. (Ti časi so seveda mimo: cena je Banksyjevim delom v zadnjem času neznansko narasla (zbirata jih tudi Brad Pitt in Angelina Jolie); z nekega zidu rešeni grafit z njegovim podpisom je predlani na spletni dražbi dosegel ceno 340 tisoč dolarjev.)
Za razstavo, ki je bila v pripravah od lanskega oktobra, je vedela le peščica ljudi v muzeju, med njimi tudi direktorica Kate Brindley, ki je morala v zakup vzeti tveganje, ki pride s tem, da razstavljajočega umetnika nikoli ne moreš srečati osebno. Drugi so za vse izvedeli šele včeraj, dan pred odprtjem razstave.
Ana Jurc
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje