»Otvoritveni teden BIO 50 bo vrhunec dolgoročnega procesa, ki se je začel pred približno letom dni z aktiviranjem lokalnih in mednarodnih strokovnjakov, saj se bodo vsi vpleteni srečali v Ljubljani,« obljublja glavni kustos BIO 50 Jan Boelen. Foto: bio.si
»Otvoritveni teden BIO 50 bo vrhunec dolgoročnega procesa, ki se je začel pred približno letom dni z aktiviranjem lokalnih in mednarodnih strokovnjakov, saj se bodo vsi vpleteni srečali v Ljubljani,« obljublja glavni kustos BIO 50 Jan Boelen. Foto: bio.si
BIO 50 obsega razstavo 3, 2, 1 TEST, ki predstavlja rezultate procesa vsake skupine, in retrospektivno razstavo Bienale (industrijskega) oblikovanja skozi petdeset let, ki ju dopolnjuje program spremljevalnih dogodkov, imenovan ZDAJ. Foto: bio.si
Glavno razstavo bo spremljala retrospektivna razstava Bienale (industrijskega) oblikovanja skozi 50 let. Na fotografiji je mikrofon oblikovalca Marka Turka. Foto: MAO

Osrednja razstava 3, 2, 1 TEST bo na ogled postavila rezultate šestmesečnega sodelovanja oblikovalcev, strokovnjakov, institucij in podjetij, ki so delovali v 11 skupinah.

Kustos letošnjega bienala, belgijski kritik in kustos Jan Boelen, si je BIO 50 zamislil kot prostor produkcije in bienale s tradicionalne razstave predmetov spremenil v oblikovalski laboratorij. Skupine so začele delati po uvodni konferenci BIO 50 v februarju, ki je v Ljubljano pritegnila več kot 120 sodelujočih. Delo je potekalo tako na terenu kot prek spleta. Kot je na novinarski konferenci napovedal Boelen, bo na razstavi 3, 2, 1 TEST mogoče videti prototipe, začetne ideje, rezultate različnih testov - vse, kar je v jedru oblikovalskega procesa.


Članica mednarodne žirije, komentatorka oblikovanja Alice Rawsthorn je poudarila, da je izbor tem izjemno premišljen, saj nagovarjajo ključna vprašanja za našo družbo. BIO 50 je označila kot "izjemno lekcijo iz sodelovanja".

Direktor MAO Matevž Čelik je povedal, da je proces, ki je potekal na BIO 50, razkril bogat in vse premalo izkoriščen potencial skupinskega ustvarjalnega dela. Obenem je opomnil na težave in protislovja, ki danes slabijo želje ali zmožnosti za sodelovanje. Po njegovih besedah se za fizičnimi predmeti na razstavi letošnjega bienala skrivajo izzivalna vprašanja za oblikovanje v prihodnosti.

20 držav, 11 tem
Sodelujoči z različnih področij, ki letos prihajajo iz 20 držav, so po skupinah obravnavali teme Dostopno življenje, Spoznaj svojo hrano, Javna voda - javni prostor, Hoja po mestu, Skrite obrti, Sistem mode, Hekanje gospodinjskih aparatov, Nanoturizem, Motorne enote, Opazovati vesolje in Oblikovanje življenja. Za vsako skupino so mednarodni in slovenski mentorji izdelali smernice projektov ter vodili in nadzirali njihovo napredovanje. Člani so razvili enega ali več projektov, ki so predstavljeni na bienalu. Razstava 3, 2, 1 TEST bo na ogled do 7. decembra v MAO, Galeriji Jakopič in Moderni galeriji.

Dela, nastala v šestmesečnem procesu, bo ocenila mednarodna žirija, ki jo poleg Rawsthornove sestavljata še industrijski oblikovalec Konstantin Grcic in oblikovalec ter profesor Saša J. Mächtig, ter na odprtju bienala v MAO podelila nagrado za najboljše sodelovanje.

Pogled v preteklost
Glavno razstavo bo spremljala retrospektivna razstava Bienale (industrijskega) oblikovanja skozi 50 let, ki bo na ogled v Galeriji Jakopič. Na njej bo predstavljen izbor del, ki so bila na ogled na prejšnjih bienalih.

Kot je poudarila kustosinja razstave Cvetka Požar, je bienale več kot 40 let temeljil na konceptu, ki so ga zastavili ob prvi razstavi leta 1964. Sčasoma so se pojavile nove naloge in vprašanja, pred katerimi se je znašla družba in z njo oblikovanje. Te so na začetku 21. stoletja zahtevale drugačno vsebinsko zasnovo razstave.

Vzporedno z glavnim dogajanjem
Razstavi dopolnjuje program spremljevalnih dogodkov, ki so ga poimenovali BIO 50 ZDAJ. Ponudil bo razstave in vodene oglede, predstavitve, predavanja, otroške ustvarjalnice, pogovore in delavnice.

50 let Oblikovalskega festivala
Oblikovalska zvezda Konstantin Grcić
50 let Oblikovalskega festivala
Oblikovalska zvezda Konstantin Grcić