Foto:
Foto:
Iz cikla 100 + 1 Iva Mršnika

V škofjeloški galeriji Ivana Groharja so odprli razstavo Mateje Sever. Magme so avtoričin najnovejši ciklus, s katerim nadaljuje raziskovanje transformacije fizične danosti ob stiku s svetlobo.

Transformacija s svetlobo
Mlado slikarko namreč že od umetniških začetkov zanima predvsem raziskovanje percepcije mej določene fizične danosti in možnih transformacij le-teh s pomočjo svetlobe in njenega dematerializacijskega učinka. "Seveda pa po drugi strani svetloba, prostor in čas slikarke ne zanimajo toliko v kontekstu fizikalnih optičnih trikov, ampak zlasti kot skupek abstraktnega podobja njenih notranjih krajin - psiholoških beležk vsega, kar je kdaj koli videla, občutila in potem pozabila", je v predstavitvi zapisala Barbara Sterle Vurnik.

Repetitivnost Iva Mršnika
V ljubljanski Moderni galeriji pa so odprli razstavo Iva Mršnika, čigar grafični ciklus 1000 + 1 je bil izbran na razpisu za odprti termin Male galerije. Umetnik z njim nadaljuje ciklus Zapisov iz devetdesetih, zaznamujejo pa ga predvsem sledi impulzivnega, nenadzorovanega gibanja roke.

"Mršnik za podlage, na katere riše svoje znake, pogosto uporablja vsakdanje materiale, kot so neskončni računalniški papir ali razne nalepke. Serijska narava takšnih materialov se zdi naravni ekvivalent in dober temelj za njegove repetitivne postopke. Prisilno ponavljanje znakov se tako poveže z načelom multiplikacije in reprodukcije, ki je značilno za našo množično družbo. V odnos med gledalcem in umetniškim delom vnaša element dvoumnosti, ki jo sproža nasprotje med originalnostjo dela in banalnostjo ter repetitivnostjo njegovega nosilca," so še zapisali v Moderni galeriji