Med dveletnimi restavratorskimi deli so slike temeljito preučili z infrardečo kamero ter naredili prvo podrobno analizo uporabljenih barv in materialov. Foto:
Med dveletnimi restavratorskimi deli so slike temeljito preučili z infrardečo kamero ter naredili prvo podrobno analizo uporabljenih barv in materialov. Foto:

Galerija Staatsgalerie Stuttgart se je na klasika nemškega slikarstva, Hansa Holbeina st. (1465-1524), ki ga je zgodovina nekako pustila v senci slavnejšega sina, Hansa Holbeina mlajšega, spomnila z razstavo slikarskega ciklusa Graue Passion. Sivi pasijon je Holbeinova največja mojstrovina, obenem pa ena najbolj nenavadnih upodobitev pasijona v staronemški umetnosti.

Galerija opozarja, da tako obsežne predstavitve Holbeinovega slikarstva, kot je razstava, ki vrata odpira danes, ni bilo že najmanj štirideset let. Ciklus Graue Passion (Sivi pasijon), ki ga sestavlja dvanajst podob v mešani oljni tehniki na tablah iz smrekovega lesa, je pred sedmimi leti po (dolgotrajni akciji zbiranja denarja) kupila za 13 milijonov evrov.

Celotna slikarska generacija za "ceno" enega
Že ime ciklusa, ki je nastal okrog leta 1495, kaže na barvni spekter tega niza unikatnih upodobitev v zgodovini evropskega slikarstva. Holbeinovo slikarstvo razstava postavlja v kontekst njegovega časa in del pomembnih slikarjevih predhodnikov, sodobnikov ter naslednikov. Za to primerjalno razstavo si je galerija izposodila slike in grafike umetnikov, kot so Hans Baldung Grien, Martin Schongauer, Matthias Grünewald ter Albrecht Dürer. Razstava bo odprta do 20. marca prihodnjega leta.

Hans Holbein st. se poleg Schongauerja in Dürerja uvršča med najpomembnejše nemške slikarje svojega časa. S svojo umetnostjo se uvršča med različne šole in na prehod iz pozne gotike v renesanso. (Prav figura Jezusa v Sivem pasijonu je lep predhodnik ideala, h kakršnemu je težila renesansa. Tudi sicer je bil Holbein eden prvih, ki je v svoje slike vključil "renesančni" tip ozadja in upodabljal arhitekturno dekoracijo.)

Obiskovalci se bodo ob razstavi lahko seznanili tudi s potekom obsežnih restavratorskih posegov na dvanajstih tablah, ki so zdaj razstavljene v galeriji (kratek film o vseh opravljenih delih, ki so se začela leta 2008 in stala 400 tisoč evrov, si lahko ogledate v priloženem filmu).