Foto:
Foto:

Predstavljenih je 15 del, ki jih je Zalar ustvaril v zadnjem letu študija na Akademiji za likovno umetnost in naslednjih treh letih, preden se je popolnoma posvetil restavratorstvu. Oblikovno je mogoče dela razvrstiti v dve skupini: na slike velikega formata, katerih stranica lahko meri do dveh metrov, in na štirikrat manjše majhne slike. Slike so večinoma monokromatske, na njih pa je opazna odsotnost forme, ki jo nadomesti prelivanje barve. Pri nastajanju slik je Zalar uporabil tudi starodavno tehniko - vosek.

Utemeljena izbira kvadrata
Likovni kritik Dejan Mehmedovič je Zalarjevo izbiro kvadrata kot osnovne ploskve utemeljil tudi z možnostjo opredelitve kvadrata kot slikovnega kvadra, ki lahko polje razdeli v trakove. "Uokvirja ustvarjeno horizontalnost, kar predstavlja določen poseben konstitutivni segment izraznosti, a hkrati v lastni idealni pojavnosti aplicira področje dogajanja," je zapisal Mehmedovič.

Napogostejša barva na paleti: modra
Pri večini slik se je Zalar odločil za uporabo modre barve, pogosto na platno nanaša tudi sive in rjave odtenke, vedno pa posega po blagih, transparentnih odtenkih. Na njih preučuje tudi vpliv madeža, packe, trepetanje sfere in optične vibracije. Pri tem ima pomembno vlogo tudi vosek, katerega uporaba spada v pripravo platna. Vosek se vpoji v platno, nanašanje barve na tako podlago pa omogoča nanos pigmentnih struktur vse do hotenega kromatskega konteksta in manjše barve lise, nekakšno pegavost podobe.

Umetnikovo plemenitenje gledalcev
"Monokromost, enobarvnost, minimalistični posegi v formi, ki se manifestirajo kot makromadeži znotraj slikovne površine, tvorijo v vsebinskem dometu »pogled v medzvezdje«, kraj sočasnega, minljivega, vsekakor pa umirjenega. Vibracija tišine, ki jo oddaja površina, je pri razstavljenih slikah kot nekakšna pulzija telesa, ki se od vizualnega loči po neposredni sugestibilnosti, deluje energijsko skozi lastno telo, maso. V teh »poljih miru« prihaja do spontanega nalaganja predmetnega v vsebino pojmovnega, miselno. V ekstazi vizualnega pripovedovanja nas umetnik direktno plemeniti," je Mehmedovič opisal dogajanje na Zalarjevih slikah.