Cattelan se po nedavni razstavi v Guggenheimovem muzeju v New Yorku, kjer je pritegnil pozornost z zlato straniščno školjko, pripravlja na novo razstavo. V soboto bodo v pariškem salonu La Monnaie odprli največjo postavitev njegovih del v Evropi, ki bo sledila newyorški retrospektivi izpred petih let.
Bleščeči objekt za napovedani konec bleščeče kariere italijanskega enfant terribla
Retrospektiva v New Yorku je s seboj prinesla tudi umetnikovo napoved, da se bo poslovil od ustvarjanja. Razstava bi tedaj pomenila zadnji pozdrav bleščeči karieri, v kateri je s svojimi deli poskrbel tako za vznemirjenje kot škandale in smeh. Nato se je letos vrnil na isto prizorišče z instalacijo, v središče katere je postavil straniščno školjko iz 18-karatnega zlata in jo naslovil Amerika.
"Nepozabne" stvaritve
Za svojo najpomembnejšo razstavo v Evropi, katere kustodinja je Chiara Parisi, je zdaj izbral torej La Monnaie, pariški salon iz 18. stoletja. Na ogled bo izbor njegovih del, "tistih, katerih podobe za vedno ostanejo v naših mislih", so zapisali na spletni strani La Monnaie.
Med drugim bo razstavljen njegov kip Adolfa Hitlerja, ki kleče moli. Skulptura je pred štirimi leti, ko je bila na ogled v varšavskem getu, sprožila velike polemike, umetnik pa je z njim želel v ljudeh vzbuditi razmislek o zlu.
Usodna deveta ura ...
Maurizio Cattelan (Padova, 1960) ustvarja skulpture s pogosto močnim učinkom na gledalca. Njegovo najbolj znano delo je La nona ora (Deveta ura) iz leta 1999, s katerim je prikazal na tleh ležečega papeža Janeza Pavla II., ki ga je zadel meteorit. Naslov se nanaša na deveto uro, ko je križani Jezus poklical svojega očeta. Plastiko, ki je izzvala škandal, je dražbena hiša Christie's dve leti pozneje prodala za slabih 900 tisoč dolarjev, kar bi danes naneslo okoli 820 tisoč evrov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje