Foto:
Foto:

Na njej umetnik s postavitvijo fotografij, ki predstavljajo poglede z raznih točk na slovenski državni meji proti pokrajinam onstran nje, poudarja izkušnjo omejenosti.

Panoramske krajinske fotografije, ki tečejo okoli vse galerije, poudarjajo navzočnost sten in učinek zaprtega prostora. V instalaciji Meje in omejitve se gledalec jasno zave ne le fizičnih omejitev razstavnega prostora, temveč tudi mej svoje identitete, ki jo pogojuje izkušnja lastne telesnosti, je še zapisano v predstavitvenem materialu.

"Serija Meje in omejitve je rezultat sistematičnih postopkov določanja točk in potovanj k njim, včasih pa tudi fizičnih naporov pri tem. Kirbiševo delo na sploh nakazuje močno empatijo s pokrajino in bistven paralelizem med njo in telesom. Praznina v središču razstave tako ustreza pokrajini, ki jo je mogoče izkusiti neposredno, fizično, podobe na stenah pa nakazujejo mejo takšne fizične izkušnje. Pokrajine onstran te meje ni več mogoče fizično izkusiti, lahko jo le še vidimo ali si jo predstavljamo. Te panorame torej reprezentirajo skrajno točko, limito našega (telesnega) dosega. Vanje lahko prodre le še pogled, t. j. želja, telo pa ne," je v katalogu ob razstavi zapisal kustus Igor Zabel.

Dušan Kirbiš (1953, Jesenice) je z likovnim delom in teoretskimi prispevki zaznamoval slovensko likovno ustvarjalnost v osemdesetih. Svoje slikarstvo je označil kot preplet formaliziranih slikarskih rešitev, ki so posledica modernizma in individualnega poetičnega doživljanja krajine.