Kdo se skriva pod mostovi? Foto: Cankarjev dom
Kdo se skriva pod mostovi? Foto: Cankarjev dom
Slobodan Simič Sime: Na drugi strani
Slobodan Simič Sime: Na drugi strani
Pot nas le redko zanese pod mostove. Foto: Cankarjev dom

Fotografski projekt Na drugi strani nam v Mali galeriji Cankarjevega doma ponuja pogled v ene najbolj zanemarjenih predelov urbanega okolja, kjer so si dom ustvarili tisti, ki sta jih bodisi zla usoda bodisi lastna volja prignali na cesto.



Perspektiva nadomesti svetlobo
Ker se je odpovedal manipulaciji s svetlobo, je Slobodan Simič Sime poiskal druga sredstva poudarjanja pomensko bogatih elementov fotografiranih prizorov; zatekel se je k perspektivi. Fotograf je pogled gledalca usmeril v točno določeno točko in na ta način poskusil gledalca spremeniti iz neprizadetega opazovalca v dejavnega fotografa, ki je bil priča prizoru v trenutku nastanka posnetka.

Drugačen pogled na most
Avtor je v pripovedi o svojem projektu izpostavil svoje videnje mostu. Zanj most ni le "naprava, ki povezue dve brežini". Slobodan Simič Sime je pojasnil: "Mene zanimajo tisti, ki jim je most streha, tisti, ki jim je most pobeg, skrivališče, tisti, ki šele pod mostom postanejo pomembni, in tisti, ki se, ker jim verjetno tako piše v zvezdah, pač znajdejo v nekem trenutku pod njim. Verjemite, most je veliko, veliko več kot le premostitelj reke ali česa drugega."

Z opusom na drugi strani tako Slobodan Simič Sime nadaljuje v zadnjih letih vedno bolj aktualno umetniško portretiranje "outsiderjev", ljudi, ki se v družbi ne znajdejo in eksistenco piščejo v za večino nesprejemljivih življenjskih okoljih.

Travma urbane družbe
Tudi avtor besedila za razstavno publikacijo Primož Lampič je izpostavil Simetovo vlogo poročevalca s sveta, kamor večina ne zaide. Omenil je tudi kontrast med fizično oddaljenostjo (motivi so posneti od daleč) avtorja fotografij in njegovim živim zanimanjem za dogajanje v "travmatičnih socialnih točkah", kot je primož Lampič izpostavil področja zanimanja Slobodana Simiča Simeta.