Vogrinčičeve inštalacije so prepotovale že tri celine; poleg Evrope in Avstralije so se sedaj naselile še v Ameriki. Foto: EPA
Vogrinčičeve inštalacije so prepotovale že tri celine; poleg Evrope in Avstralije so se sedaj naselile še v Ameriki. Foto: EPA
Ne povsem/ne pravo: Zgodovine, telesa in koncepti v sodobni fotografiji, Aleksandra Vajd&Hynek Alt, Neslišni dialog, (2006)
Fotografija Aleksandre Vajd v Chicagu raziskuje umetničino relativno bližino. Foto: Obalne galerije Piran

V tamkajšnji zgodovinski Farmington Canal je na ogled razstava njegovih inštalacij, ki si jih je v domačem mestu zamislila nepridobitna organizacija Site Projects. Organizacija, ki se ukvarja z naročanjem podobnih projektov za javne prostore mesta New Haven, je tako k sodelovanju povabila tudi slovenskega umetnika.

Odprtje razstave, ki se ga je udeležila tudi generalna konzulka Slovenije v New Yorku Alenka Suhadolnik, je potekalo z vrha garaže na Grove Street. Vogrinčičeve inštalacije bodo do 19. avgusta tako domovale v prostoru, ki je bil nekoč vodni kanal, nato se je prelevil v železniško progo in končno postal povsem opuščen.

Od oblečenih hiš do zalitih puščav
Med zadnjimi Vogrinčičičevimi projekti so čolni, ki jih je v okviru bienala v Liverpoolu postavil cerkvi sv. Luke. Umetnik je nase opozoril predvsem z oblečenimi hišami, najprej leta 1993 na obrežju Ljubljanice in nato še v Benetkah, svojo pot pa je nadaljeval še z odlitki kanglic v avstralski puščavi Moon Plain, 10.000 žogami, s katerimi je zasul gradbeno jamo v Perthu, inštalacijo je nato fotografiral, fotografije pa oblikoval za velike plakate, s katerimi je prekril Ljubljano. Ljubljano pa je popestril tudi z inštalacijo Začaran gozd, ko je v ljubljanskem parku Zvezda postavil tisoč smrečic v posebnih posodah z belo prevleko, ki so jih kasneje posadili v Posočju..

V Chicagu fotografija Aleksandre Vajd
Še ena razstava, na kateri je mogoče zaslediti tudi slovensko ime, je v ZDA pred nedavnim odprla svoja vrata. V Chicagu v državi Illinois je na ogled skupinska razstava fotografij z naslovom Relativna bližina, na kateri sodeluje tudi slovenska fotografinja Aleksandra Vajd. Številni fotografi raziskujejo svoje neposredno okolje doma, družine in prijateljev, s čimer se ozirajo na svojo lastno smrtnost. Razstava bo na ogled do 8. avgusta.