Koloseju, ki je bil dolga leta največji kinematografski igralec v Sloveniji, grozi stečaj. Foto: BoBo
Koloseju, ki je bil dolga leta največji kinematografski igralec v Sloveniji, grozi stečaj. Foto: BoBo
Kino
Največji obisk kinematografov v samostojni Sloveniji je bil leta 1995, tri milijone gledalcev, lani le še 1.929.161 gledalcev. Foto: Kino Otok

Največji obisk kinematografov v samostojni Sloveniji je bil leta 1995, tri milijone gledalcev, lani le še 1.929.161 gledalcev. Največji prikazovalec filmov je postal avstrijski Cineplexx, njegovih šest multipleksov v Sloveniji, ki jih je leta 2012 prevzel od Tuša, je lani obiskalo 44 odstotkov gledalcev. Nekdanji monopolist Kolosej je imel 35-odstotni delež gledalcev, ljubljanski Kinodvor pa 6-odstotnega.


Kinodvor, ki je vključen v Art kino mrežo 27 kinematografov, je tudi eden redkih, ki se lahko pohvali z večjim obiskom, načrtuje pa tudi mestni minipleks. Upad gledalcev se kaže tudi v nižjih zaslužkih kinematografov. Ob začetku krize leta 2008 so imeli skoraj 22 milijonov evrov prihodkov in 1,5 milijona evrov dobička. Lani je imelo 13 družb le še dobrih 12 milijonov evrov prihodkov in kar 14 milijonov evrov izgube, največ Kolosej. Ta je v dveh družbah - Kinematografi in Zabavni centri - pridelal 12,5 milijona evrov čiste izgube.

Bo Kolosejeve kinodvorane v prestolnici prevzel Cineplexx?
Koloseju, ki je bil dolga leta največji kinematografski igralec v Sloveniji, grozi stečaj. Obe družbi sta v postopku prisilne poravnave, največja upnica - NLB - zahteva stečaj, odločitev naj bi bila znana v treh tednih. Družbi Kolosej Kinematografi in Zabavni centri upnikom dolgujeta več deset milijonov evrov, NLB-ju pa 13 milijonov evrov. Medtem ko se Kolosej utaplja v rdečih številkah in ga pestijo še druge težave, kot je prekinitev pogodbe z distributerjem Blitzem, pa pohod v slovensko prestolnico napoveduje največji balkanski kinooperater s sedežem v Avstriji Cineplexx. Ta je z multipleksi v šestih slovenskih mestih že postal glavni igralec na domačem kinematografskem prizorišču.

Direktor Cineplexxa v Sloveniji Enver Hadžiabdić je za Točko preloma dejal, da si zelo prizadevajo postaviti sodoben, tehnološko dovršen kinocenter s sedmimi dvoranami v središču Ljubljane, kjer se je delež gledalcev v štirih letih skoraj prepolovil. Postopek tudi zaradi papirologije, dovoljenj in spremembe urbanističnega načrta mesta ni enostaven ne hiter. Kdaj naj bi odprli novi kinocenter, Hadžiabdić ne more napovedati, saj pravi, da se pogovarjajo z več partnerji, tudi s Kranjsko investicijsko družbo, pogodb pa še nimajo podpisanih. O možnosti, da bi Cineplexx odkupil Kolosejeve dvorane, pa je Hadžiabdić dejal, da zanje niso zainteresirani. Po njegovem mnenju je zgodba o Koloseju pravno-lastniško zelo zapletena, njen razplet pa utegne imeti negativne posledice za celotno kinematografsko dejavnost v Sloveniji.

Andreja Lešnik in Janja Koren, Točka preloma

Obisk v kinematografih pada
Obisk v kinematografih pada