Postavitev, ki združuje njegova doslej neznana dela iz zbirke Obalnih galerij Piran in iz zasebnih zbirk, nastala med letoma 1977 in 1980, bodo odprli nocoj v Bežigrajski galeriji 1. Skupna značilnost umetniških del je pogled s ptičje perspektive.
Večne teme, ki jih Marúšič poustvarja v svojih delih, so dogodki iz lastnega življenja in videnje le-teh, je ob razstavi zapisal kustos Miloš Bašin. "Pomembno pri tem je njegovo natančno opazovanje položajev ljudi, ki so osrednji akterji njegovih umetnin. Človeške figure so največkrat v dinamičnem gibanju. Tudi v duelu z drugo osebo."
Večinoma se po Bašinovih besedah v njegovih likovnih delih pojavlja ena sama človeška oseba – opazno zaznamovana s svojo trenutno držo in svojim čustvenim občutjem, izraženim na obrazu v ujetem trenutku. "Nasploh je v likovnih delih Živka Marúšiča bistven človek. Človek v gibanju, v času svojih dejanj, je središče prostora v njegovih likovnih delih," še poudarja kustos.
Skicirke, ki imajo videz knjig
Živko Marúšič je za nastanek svojih umetniških del velikokrat uporabljal fotografijo. Bodisi za zasnovo svojih umetnin bodisi za kolaže v mnogih skicirkah, ki imajo videz knjig. V njih so shranjeni načrti, zapiski, morebitna imena bodočih slik ali samo skic, kolažev, kipov. Spremljajo jih besedila, ki označujejo nastanek del. So kot navodila za ustvarjanje, pojasnjujejo pomen barv, komentirajo svet, pripovedi, umetnika samega kot ustvarjalno osebnost.
Živko I. Marúšič se je rodil leta 1945 v Colornu, mestecu v bližini Parme. Leta 1967 se je vpisal na beneško akademijo za likovno umetnost, študij pa nadaljeval na akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Živi v Kopru in hrvaški Istri. Je prejemnik več nagrad, med njimi sta Jakopičeva in nagrada Prešernovega sklada za slikarstvo.
Razstava bo na ogled v Bežigrajski galeriji 1 do 6. marca.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje