Iz serije Odpiranja, akril na oblikovanem platnu ('shaped canvas'), 2018/22. Foto: UGM
Iz serije Odpiranja, akril na oblikovanem platnu ('shaped canvas'), 2018/22. Foto: UGM

Popenko se predstavlja z novo serijo slik, nastalo v zadnjih nekaj letih. V iskanju naslova serije oziroma razstave se je avtor navezal na vzdušje polpretekle dobe, zaznamovane z distanco, stanjem zaprtosti, samoto, je zapisal kustos Jure Kirbiš.

V tem prostoru je že razstavljal pred 25 leti, ko se je imenoval še Razstavni salon Rotovž. "Izhodišče ostaja isto. Popenka od začetka zanimajo osnovne prvine slikarstva, ki izhajajo iz praznega prostora, od materialnosti slikarskega medija do oblikovanja slikovnega polja. V raziskovanju barv in oblik, razmerij, kompozicij, volumnov in harmonij se sklicuje na abstraktno slikarsko tradicijo, od abstraktnega ekspresionizma, slikarstva barvnih polj, geometrijske abstrakcije do monokromnega slikarstva in minimalizma," še piše Kirbiš ob razstavi v Umetnostni galeriji Maribor (UGM).

Med vzornike navaja velikane abstraktne umetnosti – Mark Rothko, Josef Albers, Morris Louis, Ellsworth Kelly – ter sodobnike – Anish Kapoor, Peter Halley, Gerwald Rockenschaub.

Iz serije Odpiranja, akril na oblikovanem platnu ('shaped canvas'), 2018/22. Foto: UGM
Iz serije Odpiranja, akril na oblikovanem platnu ('shaped canvas'), 2018/22. Foto: UGM

Ko najde pravo podobo, se igra konča
Umetnik razmerja in kompozicije med barvnimi ploskvami sestavlja na različne načine. Uporablja barvne papirje, ki jih niza enega čez drugega, dvignjene proti steni pred seboj jih zlaga v povečane kompozicije. Odpadne reklamne prospekte prelaga v zgibanke neskončnih kombinacij in oblik. Iz kartonastih ploskev ustvarja preproste tridimenzionalne makete in jih skicira na papir, opisuje kustos. Ko najde pravo podobo, se igra konča in sledi precizno snovanje podokvira, napenjanje in grundiranje platna ter slikarski postopek – vse, brez naključij, temelji na tisti prvi, vnaprej zasnovani kompoziciji. Rezultat je dinamičen, gibljiv, večplasten proces, fiksiran v ploskem predmetu nepravilnih oblik, ki skupaj tvorita slikarstvo v dialogu z gledalcem.

"Čeprav njegova ustvarjalnost temelji na geometrični abstrakciji, ni čutiti nobenega manka pripovednosti v figurativnem smislu, saj ga gledalec nadomesti s svojo prisotnostjo in dejavnim razmerjem s sliko," je lani zapisala Alenka Domjan. In res, gledalec je pred slikami ujet v miselni zanki umetnikove geste pregibanja, razkrivanja, odpiranja platna in prostora.

Borut Popenko (1969) se ukvarja s slikarstvom, prostorskimi postavitvami in videom. Dejavno sooblikuje sodobno umetniško prizorišče v Mariboru v okviru Kulturnega centra Pekarna in drugih prostorov kulture v mestu.

Po zaključenem študiju likovne pedagogike na mariborski pedagoški fakulteti leta 1993 se je izpopolnjeval v tujini na Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle ter na likovnih akademijah v Atenah in Pragi.

V zadnjem obdobju je javnosti predstavil svoje delo na samostojnih razstavah Prelomi (2019, artKIT, Maribor) in Prelom (2018, cerkev svetega Duha, Črnomelj) ter na več skupinskih razstavah v Mariboru, Žalcu in Ljubljani. Njegova dela hranijo v zasebnih in javnih zbirkah, med drugim v UGM-u.

Razstava je odprta do 4. marca.