Prvi dve razstavi Laibach Kunst v Galeriji Škuc leta 1982 in leta 1983 sta bila dogodka, ki sta trajala po en večer, privabila pa sta številno občinstvo in sprožila burne reakcije. Foto: Galerija Škuc
Prvi dve razstavi Laibach Kunst v Galeriji Škuc leta 1982 in leta 1983 sta bila dogodka, ki sta trajala po en večer, privabila pa sta številno občinstvo in sprožila burne reakcije. Foto: Galerija Škuc

V Galeriji Škuc bodo danes ob 21.00 odprli razstavo Ausstellung! Laibach Kunst 1980–1984 ter jo pospremili s koncertom 300.000 Verschiedene Krawalle – Bruit Soiree. Postavitev bo omogočila pogled v zgodnjo vizualno produkcijo in umetniški credo mednarodno priznane glasbene in medijske skupine Laibach. Razstava bo na ogled do 17. julija.

Skupina Laibach je poleg avtorske glasbe ustvarjala tudi vizualna dela. V galerijskih prostorih se je z imenom Laibach Kunst pojavljala s plakati, slikami, lesorezi, prostorskimi postavitvami, videodeli in performansi. Utemeljila je gibanje retroavantgarde. Na razstavi so predstavljena dela različnih tehnik, vključno s slikami, grafikami, kseroksi, instalacijami, fotografijami, videi, plakati in publikacijami. Sledijo izrazu in postopkom iz zgodnjega umetniškega opusa skupine, ki temelji na retroavantgardni metodi in vključuje apropriacijo, montažo in kompleksno simboliko.

Dela so že bila predstavljena na prvih razstavah med letoma 1981 in 1985, med Laibachovo intenzivno dejavnostjo znotraj ljubljanske alternativne scene, ko so imeli v Galeriji Škuc tri samostojne razstave, sodelovali so na skupinskih razstavah ter izdali plakate, publikacije in glasbene kasete, so zapisali v galeriji.

Laibach je tematiko industrijske produkcije upodabljal v liku delavca ali v tovarniških in rudniških objektih v proletarskih in revolucionarnih Rdečih revirjih. Foto: Matej Fišer/P74
Laibach je tematiko industrijske produkcije upodabljal v liku delavca ali v tovarniških in rudniških objektih v proletarskih in revolucionarnih Rdečih revirjih. Foto: Matej Fišer/P74
Sorodna novica Laibach Kunst: umetnost, ki je še po 40 letih neopredeljiva in enigmatična

Njihova prva razstava Ausstellung! Laibach Kunst iz leta 1982 je bila eksperimentalna. Praksa grafik, kseroks kolaža in montaže se je prepletala z bruitističnim koncertom, ki je preizkušal galerijsko situacijo (plakat s črnim križem v zobatem kolesu ter vabilo s programskim besedilom in podobo Hitlerja ob ogledu Velike nemške razstave). Za razstavo Laibach Kunst – Monumentalna retroavantgarda aprila leta 1983 je bil natisnjen plakat z interpretacijo Kofetarice Ivane Kobilce iz leta 1888 v kseroks obdelavi in montaži, ki reprezentira njihove ready made in cut up postopke.

Ključni del Laibachove umetniške prakse
Po besedah kuratorke razstave Barbare Borčić so podobe Laibach Kunst odprti znak, ki nima statičnega pomena. Prežema jih dvoumnost in večznačnost, protislovje v njih se ne razreši. To je enigmatična estetska praksa in kompleksen konstrukt. Na eni strani fascinacija nad podobo, dramatičnostjo, močjo in spektakelskim učinkom, na drugi pa nelagodje, ki ga producira skupek znakov in obloženost s simboli, kar krepi potujitveni učinek, je še zapisala.

Vizualna produkcija skupine Laibach je zaradi celostne podobe, koncertnih performansov in razstavnih dogodkov, slik, plakatov, publikacij, gest in telesnih oprav konstitutivna za njihovo kompleksno umetniško prakso in medijsko delovanje. Kot so še zapisali v galeriji, je bil njihov prvi javni projekt zasnovan kot skupinska razstava in ob njej koncert, njegovo prepoved pa so sprožili plakati, polepljeni po rudarskem mestu Trbovlje.

V Galeriji ŠKUC razstava o skupini Laibach