E-gokart ima odlične pospeške, doseže 70 km/h in omogoča 30 minut neprekinjene vožnje. Nič več vonja po bencinu, nič več ušes parajočega hrupa – le še tiho brnenje in izjemno hitro šviganje skozi ovinkasto zapletene pentlje poligona na parkirišču nekdanjega mejnega prehoda Vrtojba … To je podoba avto-motopoligona, kjer navdušenci kluba Gas Vrtejba in strokovnjaki za e-vozila šempetrske Letrike preizkušajo dva modela električnih gokartov.
"E-gokart razvijamo že vse od leta 2008, izdelali smo več prototipov (na fotografijah je zgodovina razvoja modelov električnega gokarta – op. pisca), zadnja dva modela, ki ju lahko preizkusite v Vrtojbi, pa sta tehnično dobro dovršena. Čaka nas le še dodelava hlajenja motorja, izbira manjšega krmilnika in nekaj oblikovalskih popravkov ohišja," so zadovoljni glavni trije protagonisti e-gokarta Luka Uršič in Mitja Zavadlav iz Letrike in Dejan Koglot, predsednik društva Gas Vrtejba. To še niso dirkalni go-karti, gre predvsem za e-vozila za izposojo na vrtojbenskem poligonu. Dirkalniki še pridejo na vrsto, pravi trojka …
Tehnične lastnosti E-gokarta
Baterijski paket:
Baterija: 4,8 kWh
Nazivna napetost: 52 V Maksimalni tok: 270 A Kapaciteta: 90 Ah
Teža celic: 25 kg
Krmilnik + motor:
Navor: 35 Nm
Moč: max 11 kW
RPM: max 7500
Teža pogona: cca 12kg
Meritve na poligonu Gas Vrtejba:
Čas kroga: 47-48 s
Najvišja hitrost na progi: 72 km/h
Avtonomija: 30 min. (oz. 39 krogov) izmerjeno brez vmesnega polnjenja.
Do 70 kilometrov na uro
Mitja Zavadlav iz Letrike je predstavil tehnične podatke e-gokarta: "Običajni 200 cc motor smo zamenjali za Letrikin IPM motor in s prilagojenim krmilnikom Letrikinega conversion kita. Baterijska paketa sta sestavljena iz litij-polimer baterijskih celic. Elektronika za nadzor baterijskega paketa je delo kolega Luke Uršiča. Celoten koncept komponent, električna shema in softver za regulacijo IPM-motorja ter upravljanja vozila je popolnoma enak, kot je sistem v bolj poznanem Pečjakovem enoprostorcu Metron 7. S pogonskim sistemom smo dosegli 11kW oziroma 15 konjev mehanske moči, kar je skoraj dvakratna moč 270 cc bencinske različice gokartov za izposojo, zato dosegamo hitrosti prek 80 kilometrov na uro. Taka moč pa je za neizkušene voznike absolutno preveč, zato smo za vožnjo na poligonu moč motorja omejili na 7 kW in izbrali tako prestavno razmerje, da deluje motor vedno v točki največjega izkoristka. Tako nastavljen e-gokart še vedno daje užitke pri odličnih pospeških iz ovinkov ter 79 km/h v končni ravnini poligona. Gokart s takimi nastavitvami in zaviranjem, ki vrača energijo zaviranja v baterijo, dosega prek 30 minut neprekinjene vožnje."
Adrenalinski pospeški
Dejan Koglot, predsednik društva Gas Vrtejba in velik poznavalec motošporta, je nad zadnjo različico električnega gokarta navdušen: "Prva razlika je seveda ta, da ni izpustov, da s tem pripomoremo h kakovosti okolja, druge pomembne pridobitve pa so te, da ga lažje nadziramo, da je boljši pospešek in da je hitrost enakomerna in za poligon kar velika." Vsi, ki so ga preizkusili, potrjujejo, da je električni gokart zelo hiter in da iz ovinkov pospeši kot puščica. Ko se približaš ovinku, zelo enakomerno zavira ter omogoča lep vhod v zavoj. Pri testiranjih so tudi ugotovili, da ob nastavljeni enaki moči, kot jo ima bencinski gokart, speljejo kroge z električnim gokartom hitreje, in to prav na račun pospeškov iz ovinkov. Ali v številkah: krog z 'bencincem' traja dobrih 50 sekund, z električnim gokartom pa do največ 48 sekund.
Luka Uršič iz Letrike, ki je v električnem gokartu poskrbel predvsem za elektroniko, je po nekaj testnih vožnjah na vrtojbenskem poligonu zadovoljen: "Jaz sem sicer navdušen nad bencinskimi stroji, toda z električnimi vozili je pospešek iz ovinka bistveno bolj odziven. Se pravi - naš gokart je bolj odziven v primerjavi z 'bencinci'. Poskočnost je torej njegova adrenalinska vrlina."
Iščejo partnerja
Električni gokarti, ki so jih razvili v Letriki in društvu Gas Vrtejba, bodo od pomladi namenjeni predvsem izposoji na poligonu na nekdanjem mednarodnem mejnem prehodu Vrtojba. "Delamo pa tudi na tem, seveda skupaj z razvojniki iz Letrike, da bi pripravili močnejši model, ki bi skušal premagat tekmovalnega," napoveduje Dejan Koglot.
Oboji pa se trudijo predvsem z iskanjem partnerja, s katerim bi lahko začeli serijsko proizvodnjo električnih gokartov. Mitja Zavadlav iz Letrike je izračunal, da bi bila optimalna mesečna proizvodnja 500 dirkalnih gokartov in 170 gokartov za izposojo za vožnje na poligonih. Dogovarjali so se že s partnerjem iz Italije, sodelovanje pa iščejo še z drugimi.
Nov poligon
V društvu Gas Vrtejba, ki je zagotovo med nosilci avto-motošporta na Goriškem ob novih tehnoloških dosežkih razmišljajo tudi o novem poligonu. Vrsto let upravljajo vadbeni in po potrebi tudi dirkaški poligon na zapuščenih parkiriščih nekdanjega mednarodnega mejnega prehoda Vrtojba, želijo pa si novega. Dejan Koglot, predsednik društva: "Radi bi uredili predvsem večnamenski poligon za električna vozila. Mogoča lokacija je nekdanje oziroma opuščeno vadbišče za golf med Letriko in Športnim centrom Hit. To je usklajeno s prostorskim načrtom občine Šempeter – Vrtojba in gre tudi za simbiozo z Letriko. Poligon, dolg do 1.300 metrov, bi v delovnem času uporabljala Letrika za preizkus njihovih električnih vozil, v preostalem času pa bi bil to vadbeni poligon za potrebe avto-motošporta, za šole varne vožnje, za testiranje vozil in voznikovih sposobnosti."
Mojca Dumančič, TV Slovenija
Foto: Mojca Dumančič, Letrika, Gas Vrtejba
Oglejte si tudi zgodovino e-gokarta v fotografijah:
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje