Foto: BoBo
Foto: BoBo

Osemdeset odstotkov zaposlenih Slovencev za pot v službo prevozi manj kot dvajset kilometrov, avto pa na parkirišču stoji več kot 23 ur na dan. Strošek mobilnosti lahko znaša tudi do 500 evrov na mesec.

Na vprašanja glede mobilnosti sta v poglobljenem članku, ki ga lahko v celoti preberete tukaj, odgovarjala Matej Ogrin, ki na oddelku za geografijo Filozofske fakultete v Ljubljani med drugim predava geografijo turizma in prometa, je pa tudi predsednik nevladne organizacije CIPRA, in Aljaž Plevnik z Urbanističnega instituta, ki je strokovnjak za trajnostno mobilnost in strateško prometno in prostorsko načrtovanje.

Dokler bo miselnost povprečnega Slovenca takšna, da se z javim prevozom vozi tisti revež, ki nima za avto oz. gorivo, dokler se bo javni prevoz urejal na način, da se iz vesolja vidi, da država z njim ne misli resno in dokler bodo starši svoje otroke vozili z avtom na treninge, v gasbene šole in še kam, četudi imajo do tja le nekaj sto metrov, se v Sloveniji na tem področju ne bo kaj dosti spremenilo. Posledično se bo vsak dan stalo v kolonah - vsako leto daljših ...
-gorazdgor 2019-12-24T06:47:33+01:00
Z okoljskim aktivizmom se dogaja največji neposredni napad na reveže in preostale z nižjimi dohodki. Energetska revščina je že dejstvo zaradi paraokoljskih dajatev. Sedaj so se še spravili na transport, ki si ga bodo očitno lahko privoščili le najbogatejši, za Jožeka iz Maribora bo pa dovolj dober sprehod na Piramido.
-Marko32 2019-12-24T07:09:19+01:00
Če živite v bližini Ljubljane (Vodice, Vrhnika, Mengeš, itd) in če imate majhne otroke ( eden v 1. Razredu, drugi v vrtcu) in delate v Ljubljani, potrebujete avto. Gre za kvaliteto življenja: Ali boste 4 ure dnevno v avtobusu in na vlaku ali pa zgolj 1 do 2 uri v avtu in preostali čas posvetili družini.
-Nikolaj 2019-12-24T08:39:54+01:00
Do 10 km s kolesom ja. Z Avstro-Ogrskimi železnicami je pa 5 prevoženih km ekvivalent 10 prekolesarjenim km, kar se časa tiče. Določene povezave med kraji ti vzamejo cel dan potovanja zaradi prestopanja, itd. Lahko imamo vlake, ki gredo 1000 km/h, pa ne bo ne vem kakšne razlike, ker so postaje pri vsakem kurniku in hruški. Zdaj pa še malo mojega sanjarjenja.... Najprej tovorni promet na tire. Ne kot obvezno (ker ne gre), ampak naj bosta avtocesta in regionalka tako dragi (ob predpostavki, da je opcija iti s kamionom na vlak in satelitsko cestninjenje...), da se tovora ne bo splačalo vozit po cesti; le tisto najkrajšo pot od železniške postaje do naslovnika. Si kar ne morem predstavljati, da bi se peljal po avtocesti npr. 10 km po voznem pasu in ne po prehitevalnim v koloni mimo kolone tovornjakov.
-levi in desni 2019-12-24T07:19:37+01:00
Tema tedna: se prometni gneči lahko izognemo?

Javni prevoz kot racionalna odločitev
Veliko Slovencev se na delo prevaža z osebnim avtomobilom, v času službe pa nato plačuje še parkirnino. "V Ljubljani se bo v desetih letih javni prevoz tako kakovostno izboljšal, da bo postal sprejemljiva alternativa – ne bo prisilna, ampak racionalna odločitev. Ta proces traja že deset let, mesto se zapira za avtomobile, parkirišče postaja plačljiva kategorija, kar je tudi prav. Vsak, ki zaseda prostor, mora za to tudi plačati," je pojasnil Plevnik in dodal, da za zdaj v prestolnici število parkirišč še narašča.

Dokler bodo ljudje na gorenjski železniški progi nadrenjani sardine in tudi na avtobusih ne bo prostih sedežev, bo avto moj prevoz. Plačam za sedež, ne da se drenjam. V avtomobilih moramo biti pripeti od odraslih do otrok do psov, na avtobusih in vlakih naj pa stojimo? Ja, saj nasardinjen vsaj težko padeš.
-glasrazuma 2019-12-24T07:18:46+01:00
Javni promet v Sloveniji ne obstaja, izjema je Ljubljana, pa še tam je katastrofa. Pozimi se vozim v službo z avtomobilom, 40 km v eno smer, za to porabim 45 minut v eno smer. Zgodilo se je, da sem bil brez avtomobila, okvara, takrat so se stvari zakomplucirale. Isto pot sem moral opraviti z vlakom in avtobusom. Pot se je skrajšala za slabih 10 km v eno smer, čas v eno smer pa podaljšal na 2 uri. Najhuje pri tem je, da ti nihče ne zagotavlja, da bo avtobus pripeljal, ustavil na postaji. To pomeni, da za 80 km poti porabiš 4 ure, kar podaljša delovni dan na 12 ur. Soseda, ki se vozi v službo z avtobusom in sicer v 10 km oddaljen kraj, kar ti vzame 15 min z avtomobilom, se od doma odpravi 2 uri pred službo. Živimo na podeželju, postajo (vlak, avtobus) stran od znanega turističnega stedišča, samo predstavljam si kakšno travmo povzroča potovanje z javnim prevozom iz še bolj odročnih krajev. Taka je realnost.
-subcomandante 2019-12-24T07:12:08+01:00
Itak, narod naj se stiska v pločevinah, bogatuni pa s privat letali na kavice v Milano. Vse v imenu reševanja okolja(TM).
-Coen 2019-12-24T07:45:00+01:00
Mi smo ekstrem, 1,1 mio od 2 mio naroda, potem koliko ljudi ima izpit? max 1,5....to je 1 avto na vsako osebo....katastrofa, avto pa 90% stoji.....kdor ima do službe manj kot ne vem 3km, sploh nima kaj rabiti avta. Peš, kolo, javni prevoz.
-kmetekmedena 2019-12-24T06:50:55+01:00
Na ljubljanskih cestah vse večja gneča

Treba je zarezati v prometne tokove
Ogrin je medtem opozoril, da moramo Slovenci obstoječo infrastrukturo bolje uporabiti ‒ po eni strani z učinkovitim javnim prevozom, po drugi pa z drugačno razporeditvijo dnevnih poti. "V mislih imam predvsem fleksibilne delavnike, tudi delo od doma," je dejal. A obenem je ob poudarjanju javnega prevoza opozoril na to, da ljudem ne bomo smeli kar povsod in vedno prepovedati rabe osebnega vozila. "Na slovenskem podeželju, npr. na Rakitni ali v Cerknici, se ljudje že vrsto let vozijo z avti – prvič zato, ker je prometa tam zelo malo, drugič zato, ker dvomim, da jim bo država v kratkem zagotovila učinkovit javni prevoz. Zato ni čisto prav, da kar vse avtomobile dajemo na grmado in jih zažigamo, treba bo pametno ukrepati. Tam, kjer se da, je treba zarezati v prometne tokove, torej v mestih, povsod pa to ne bo mogoče."

Zanimivo. Nihče ne omenja omejevanja tranzitnega tovornega prometa po cestah.
-Jarovit 2019-12-24T07:14:09+01:00
Najprej bi se moralo nehati nagrajevati delovne migracije, ki prispevajo ogrmne izpuste - tako de se ukine dodatek na prevoz na delo za vse. Nato pa naj javni prevoz takoj naredijo brezplačen za vse (devek iz prve točke bi moral za tako skropucalo od javnega prometa več kot zadostovati).
-webman 2019-12-24T07:50:58+01:00
[i]V Ljubljani se bo v desetih letih javni prevoz tako kakovostno izboljšal, da bo postal sprejemljiva alternativa – ne bo prisilna, ampak racionalna odločitev.[/i] Glede na trende se ne bo javni prevoz nič izboljšal, ampak se bo promet z avtomobili tako poslabšal, da bo javni promet postal sprejemljivejša alternativa. Skupno bomo pa vsi še na slabšem...
-alah 2019-12-24T07:03:02+01:00
Odkrito mislim, da težava ni miselnost ljudi, da mora imeti vsak svoj avto. Težava je v tem, da se sam npr. z avtobusom peljem [b]55min iz[/b] [b]Kamnika do Ljubljane [/b](če ni nobenih zastojev, kar je zjutraj nemogoče). Vlak je podobna zgodba - 45 min. Pri tem pa moramo upoštevati še, da sta oba načina pogosto tako polna, da npr. voznik avtobusa sprašuje potnike pri vratih, če je "frej" ko zavija, ker sam ne vidi ven. Ali pa ljudje stojijo med sedišči na vlaku. Ali je torej problem, da sem preprosto prelen? Morda, ampak če bi po vsem stresu iz službe moral trpeti vsak dan še to, sem raje prelen kot uporabljam tak način javnega prevoza vsak dan. Vseeno pa se pustimo presenetiti, kako bo z novimi vlaki, ki nam jih v Kamniku obljubljajo že 30 let.
-Motorka 2019-12-24T07:16:33+01:00