To so glavne ugotovitve slovenskih prazničnih navad, ki jih je zbral statistični urad. Prodaja v lanskem decembru se je v primerjavi z letom prej namreč povečala za 5,1 odstotka, v primerjavi z decembrom 2015 pa za 7,4 odstotka. Rast decembrske prodaje je bila lani najvišja po letu 2005.
Prodaja je narasla v vseh opazovanih skupinah dejavnosti, najbolj ali za 18 odstotkov se je povečala prodaja elektronskih in gospodinjskih naprav, najmanj ali za 0,8 odstotka pa prodaja oblačil in obutve.
Vse več nakupov opravimo po svetovnem spletu – decembra lani je bila tako prodaja blaga po spletu in po pošti od povprečne mesečne prodaje v tem letu višja za 19,8 odstotka. V primerjavi s predlansko decembrsko prodajo pa se je povečala za 24 odstotkov.
A razkošnejše nakupe v prednovoletnem času si (vsaj nekateri) lažje privoščijo zaradi izrednih izplačil, kot sta 13. plača in božičnica, ki ju je lani prejelo nekaj več kot 21 odstotkov zaposlenih. Čeprav porabimo decembra občutno več denarja, smo v primerjavi z drugimi evropskimi državami pri nakupih še vedno preudarnejši.