Lewis Hamilton je tako kot skoraj vsi dirkači, z izjemo Kimija Räikkönena, prvič dirkal v Imoli. To mu ni predstavljalo prevelikega izziva, tudi z nekaj sreče je osvojil 93. zmago v karieri. Foto: Reuters
Lewis Hamilton je tako kot skoraj vsi dirkači, z izjemo Kimija Räikkönena, prvič dirkal v Imoli. To mu ni predstavljalo prevelikega izziva, tudi z nekaj sreče je osvojil 93. zmago v karieri. Foto: Reuters

Nova dirka, nova zmaga Hamiltona, čeprav mu v prvem delu dirke ni kazalo najbolje. Že na štartu je z drugega padel na tretje mesto, a se mu je po polovici dirke široko nasmehnila sreča.

Valtteri Bottas je na štartu zadržal vodilni položaj, ki si ga je priboril v sobotnih kvalifikacijah. V nadaljevanju dirke si je poškodoval dno dirkalnika – najverjetneje v 7. zavoju –, kar je znatno vplivalo na aerodinamični oprijem njegovega mercedesa. Vseeno je na koncu osvojil drugo mesto, a želel si je veliko več. Še enkrat je
Valtteri Bottas je na štartu zadržal vodilni položaj, ki si ga je priboril v sobotnih kvalifikacijah. V nadaljevanju dirke si je poškodoval dno dirkalnika – najverjetneje v 7. zavoju –, kar je znatno vplivalo na aerodinamični oprijem njegovega mercedesa. Vseeno je na koncu osvojil drugo mesto, a želel si je veliko več. Še enkrat je "pogorel" na dirki, potem ko je dobil kvalifikacije, a treba je priznati, da je imel Hamilton med dirko tudi veliko sreče. Foto: Reuters

Izkoristil je zelo kratko obdobje virtualnega varnostnega avtomobila, opravil postanek in si zagotovil več sekund prednosti pred Bottasom, ki jo je zadržal do konca, in se razveselil svoje 93. zmage v karieri.

Pri Mercedesu pa so imeli še en razlog za veselje: dvojna zmaga je moštvu iz Brackleyja tudi teoretično zagotovila naslov konstruktorskega svetovnega prvaka – sedmega zapored –, s čimer so postavili svojevrstni rekord.

Verstappen izkoristil Gaslyjev napad
Bottas je na štartu zadržal vodilni položaj, odlično je dirko začel tudi Pierre Gasly, ki je že napadal Hamiltona. Ta je moral Francozu zapreti pot, kar je spretno izkoristil Verstappen in švignil na drugo mesto. Hamilton je moral takoj zatem odbiti še napad Daniela Ricciarda, da je lahko zadržal tretje mesto. Gasly je v sobotnih kvalifikacijah z naskokom poskrbel za najlepše presenečenje, ko je dosegel četrti najhitrejši čas in si zagotovil drugo štartno vrsto, a njegove dirke v Imoli je bilo konec v 9. krogu, ko je moral zaradi težav s pogonskim sklopom zaviti v garažo.

Medtem so Verstappnu po radijski zvezi sporočili, da je red bullov dirkalnik hitrejši od Mercedesovega v vseh zavojih proge, počasnejši pa v ravninah. To je po radijski zvezi svojemu moštvu potrdil tudi Hamilton, ki je bentil, da je Verstappnu težko slediti in zaostanek zmanjšati na manj kot sekundo, da bi lahko v štartno-ciljni ravnini uporabil sistem DRS.

Obdobje virtualnega varnostnega avtomobila je trajalo ravno dovolj dolgo, da je Hamilton opravil hiter postanek in si zagotovil vodstvo, ki ga je nato obdržal do konca preizkušnje v Imoli. Zares srečen splet okoliščin za Britanca in Mercedes. Foto: Reuters
Obdobje virtualnega varnostnega avtomobila je trajalo ravno dovolj dolgo, da je Hamilton opravil hiter postanek in si zagotovil vodstvo, ki ga je nato obdržal do konca preizkušnje v Imoli. Zares srečen splet okoliščin za Britanca in Mercedes. Foto: Reuters
Sorodna novica V Imoli najhitrejši kvalifikacijski krog odpeljal Bottas

Boginja sreče znova na strani Hamiltona
Na začetku 19. kroga je nato Verstappen opravil postanek, krog za njim še Bottas, obema so mehaniki na dirkalnik namestili najtršo različico gum. Hamilton je medtem ostal na stezi in začel nizati najhitrejše kroge. Bil je celo za sekundo hitrejši na krog od Verstappna, pri Mercedesu so le še čakali na primeren trenutek za postanek. Izkoristili so že prvo pravo priložnost: Esteban Ocon je v 29. krogu parkiral svoj renault ob stezi, vodstvo dirke je odredilo t. i. "virtualni varnostni avtomobil", zaradi katerega so morali dirkači upočasniti svoje dirkanje. Hamilton pa je hitro opravil postanek in se na stezo vrnil v vodstvo – s kar petimi sekundami naskoka pred moštvenim tekmecem. Takoj, ko se je vrnil na stezo, je vodstvo dirke virtualni varnostni avtomobil "umaknilo". Zares posrečen časovni okvir za aktualnega dirkaškega in konstruktorskega prvaka.

Sorodna novica Dirkač, nad katerim je meja le še nebo

Bottasu zagodli delci na stezi
Bottas, ki je bil nekaj časa na dobri poti, da zmaga na VN Emilije–Romanje, je v naslednjih krogih izgubil kar precej časa v primerjavi z Verstappnom. Razlog je bilo poškodovano dno dirkalnika, vzrok katerega naj bi bili drobni karbonski delci drugih dirkalnikov v 7. zavoju. Njegov aerodinamični oprijem je bil slabši, Verstappen je zelo hitro stopil njegovo prednost pod sekundo, a mu sistem DRS v relativno kratki štartno-ciljni ravnini ni ravno pomagal. Z nekoliko počasnejšo vožnjo je Bottas pomagal tudi moštvenemu kolegu, saj je Verstappna zadrževal za seboj.

Daniel si je po drugi uvrstitvi na oder za zmagovalce v letošnji sezoni dal duška. : Reuters
Daniel si je po drugi uvrstitvi na oder za zmagovalce v letošnji sezoni dal duška. : Reuters

A le do 44. kroga, ko je Bottas v zavoj Rivazza zapeljal preširoko in nekaj trenutkov vozil po peščenem izletnem območju, kar je Verstappen izkoristil in Finca ugnal v šikani Tamburello. Toda zaostanek za Hamiltonom je bil preprosto prevelik za kakršen koli napad, znašal je več kot 13 sekund.

Verstappen poskrbel za varnostni avtomobil
Ko je že kazalo, da je vrstni red na odru za zmagovalce znan, je Verstappen nenadoma zgrmel v zaščitno ogrado pri zavoju Villeneuve in končal v peščenem izletnem območju. Izgubil je nadzor nad svojim red bullom, potem ko mu je počila zadnja desna guma.

Na stezo je zapeljal varnostni avtomobil, dirkači so hitro zavili v bokse po komplete najmehkejših gum, vsi zaostanki so bili izničeni, kar je bila voda na mlin predvsem Bottasu, ki je imel za razliko od Hamiltona popolnoma sveže gume, posledično tudi boljši oprijem na stezi.

Ko so Verstappnov dirkalnik že odstranili, in bi se dirka lahko teoretično nadaljevala, pa je nadzor nad svojim williamsom izgubil še George Russell. Britanec je zletel v zaščitno ogrado, karbonski delci dirkalnika so se razleteli po stezi, tako da je moral varnostni avtomobil na stezi vztrajati še nekaj dodatnih krogov. Umaknil se je ob koncu 57. kroga.

Do konca dirke je bilo še šest krogov, Hamilton je zadržal vodstvo, Bottas ga ni uspel presenetiti. Leteči štart je sicer najbolje izkoristil Daniil Kvjat, ki je z alphataurijem prehitel kar tri dirkače in se zavihtel na 4. mesto, a za napad na stopničke mu je zmanjkalo moči.

Pred dirkači je zdaj nekaj premora, potem pa jih že čaka turški konec tedna v Carigradu, kjer je 15. novembra na sporedu dirka za VN Turčije – prva po letu 2011, ko je na najvišjo stopničko stopil Vettel pred Markom Webbrom (oba Red Bull) in Fernandom Alonsom (Ferrari).

Hamilton po slabšem štartu do zmage v Imoli

Dirka za VN Emilije–Romanje, Imola

#DirkačMoštvoČas
1Lewis HamiltonMercedes1:28:32,430
2Valtteri BottasMercedes+5,783
3Daniel RicciardoRenault14,320
4Daniil KvjatAlphaTauri15,141
5Charles LeclercFerrari19,111
6Sergio PerezRacing Point19,652
7Carlos Sainz ml.McLaren20,230
8Lando NorrisMcLaren21,131
9Kimi RäikkönenAlfa Romeo22,224
10Antonio GiovinazziAlfa Romeo26,398
11Nicholas LatifiWilliams27,135
12Sebastian VettelFerrari28,453
13Lance StrollRacing Point29,163
14Romain GrosjeanHaas32,935
15Alexander AlbonRed Bull57,284
Odstop: Pierre Gasly (AlphaTauri), Esteban Ocon (Renault), Kevin Magnussen (Haas), Max Verstappen (Red Bull), George Russell (Williams)
Najhitrejši krog: Lewis Hamilton (1:15,484)

Skupni vrstni red 2020, dirkači (13/17):

#DirkačMoštvoTočke
1Lewis HamiltonMercedes282 (6)
2Valtteri BottasMercedes197 (2)
3Max VerstappenRed Bull162 (2)
4Daniel RicciardoRenault95 (1)
5Charles LeclercFerrari85
6Sergio PerezRacing Point82
7Lando NorrisMcLaren69 (1)
8Carlos SainzMcLaren65 (1)
9Alexander AlbonRed Bull64
10Pierre GaslyAlphaTauri63
11Lance StrollRacing Point57
12Esteban OconRenault40
13Daniil KvjatAlphaTauri26
14Sebastian VettelFerrari18
15Nico HülkenbergRacing Point10
16Kimi RäikkönenAlfa Romeo4
17Antonio GiovinazziAlfa Romeo4
18Romain GrosjeanHaas2
19Kevin MagnussenHaas1
20Nicholas LatifiWilliams0
21George RussellWilliams0

Opomba: V oklepajih je število dodatnih točk za najhitrejši krog.


Skupni vrstni red 2020, konstruktorji (13/17):

#MoštvoDirkaška zasedbaTočke
1MercedesHamilton, Bottas479
2Red BullVerstappen, Albon226
3RenaultRicciardo, Ocon135
4McLarenSainz, Norris134
5Racing PointPerez, Stroll, Hülkenberg134
6FerrariVettel, Leclerc103
7AlphaTauriKvjat, Gasly89
8Alfa RomeoRäikkönen, Giovinazzi8
9HaasGrosjean, Magnussen3
10WilliamsRussell, Latifi0