Nova dirka, nova zmaga Hamiltona, čeprav mu v prvem delu dirke ni kazalo najbolje. Že na štartu je z drugega padel na tretje mesto, a se mu je po polovici dirke široko nasmehnila sreča.
Izkoristil je zelo kratko obdobje virtualnega varnostnega avtomobila, opravil postanek in si zagotovil več sekund prednosti pred Bottasom, ki jo je zadržal do konca, in se razveselil svoje 93. zmage v karieri.
Pri Mercedesu pa so imeli še en razlog za veselje: dvojna zmaga je moštvu iz Brackleyja tudi teoretično zagotovila naslov konstruktorskega svetovnega prvaka – sedmega zapored –, s čimer so postavili svojevrstni rekord.
Verstappen izkoristil Gaslyjev napad
Bottas je na štartu zadržal vodilni položaj, odlično je dirko začel tudi Pierre Gasly, ki je že napadal Hamiltona. Ta je moral Francozu zapreti pot, kar je spretno izkoristil Verstappen in švignil na drugo mesto. Hamilton je moral takoj zatem odbiti še napad Daniela Ricciarda, da je lahko zadržal tretje mesto. Gasly je v sobotnih kvalifikacijah z naskokom poskrbel za najlepše presenečenje, ko je dosegel četrti najhitrejši čas in si zagotovil drugo štartno vrsto, a njegove dirke v Imoli je bilo konec v 9. krogu, ko je moral zaradi težav s pogonskim sklopom zaviti v garažo.
Medtem so Verstappnu po radijski zvezi sporočili, da je red bullov dirkalnik hitrejši od Mercedesovega v vseh zavojih proge, počasnejši pa v ravninah. To je po radijski zvezi svojemu moštvu potrdil tudi Hamilton, ki je bentil, da je Verstappnu težko slediti in zaostanek zmanjšati na manj kot sekundo, da bi lahko v štartno-ciljni ravnini uporabil sistem DRS.
Boginja sreče znova na strani Hamiltona
Na začetku 19. kroga je nato Verstappen opravil postanek, krog za njim še Bottas, obema so mehaniki na dirkalnik namestili najtršo različico gum. Hamilton je medtem ostal na stezi in začel nizati najhitrejše kroge. Bil je celo za sekundo hitrejši na krog od Verstappna, pri Mercedesu so le še čakali na primeren trenutek za postanek. Izkoristili so že prvo pravo priložnost: Esteban Ocon je v 29. krogu parkiral svoj renault ob stezi, vodstvo dirke je odredilo t. i. "virtualni varnostni avtomobil", zaradi katerega so morali dirkači upočasniti svoje dirkanje. Hamilton pa je hitro opravil postanek in se na stezo vrnil v vodstvo – s kar petimi sekundami naskoka pred moštvenim tekmecem. Takoj, ko se je vrnil na stezo, je vodstvo dirke virtualni varnostni avtomobil "umaknilo". Zares posrečen časovni okvir za aktualnega dirkaškega in konstruktorskega prvaka.
Bottasu zagodli delci na stezi
Bottas, ki je bil nekaj časa na dobri poti, da zmaga na VN Emilije–Romanje, je v naslednjih krogih izgubil kar precej časa v primerjavi z Verstappnom. Razlog je bilo poškodovano dno dirkalnika, vzrok katerega naj bi bili drobni karbonski delci drugih dirkalnikov v 7. zavoju. Njegov aerodinamični oprijem je bil slabši, Verstappen je zelo hitro stopil njegovo prednost pod sekundo, a mu sistem DRS v relativno kratki štartno-ciljni ravnini ni ravno pomagal. Z nekoliko počasnejšo vožnjo je Bottas pomagal tudi moštvenemu kolegu, saj je Verstappna zadrževal za seboj.
A le do 44. kroga, ko je Bottas v zavoj Rivazza zapeljal preširoko in nekaj trenutkov vozil po peščenem izletnem območju, kar je Verstappen izkoristil in Finca ugnal v šikani Tamburello. Toda zaostanek za Hamiltonom je bil preprosto prevelik za kakršen koli napad, znašal je več kot 13 sekund.
Verstappen poskrbel za varnostni avtomobil
Ko je že kazalo, da je vrstni red na odru za zmagovalce znan, je Verstappen nenadoma zgrmel v zaščitno ogrado pri zavoju Villeneuve in končal v peščenem izletnem območju. Izgubil je nadzor nad svojim red bullom, potem ko mu je počila zadnja desna guma.
Na stezo je zapeljal varnostni avtomobil, dirkači so hitro zavili v bokse po komplete najmehkejših gum, vsi zaostanki so bili izničeni, kar je bila voda na mlin predvsem Bottasu, ki je imel za razliko od Hamiltona popolnoma sveže gume, posledično tudi boljši oprijem na stezi.
Ko so Verstappnov dirkalnik že odstranili, in bi se dirka lahko teoretično nadaljevala, pa je nadzor nad svojim williamsom izgubil še George Russell. Britanec je zletel v zaščitno ogrado, karbonski delci dirkalnika so se razleteli po stezi, tako da je moral varnostni avtomobil na stezi vztrajati še nekaj dodatnih krogov. Umaknil se je ob koncu 57. kroga.
Do konca dirke je bilo še šest krogov, Hamilton je zadržal vodstvo, Bottas ga ni uspel presenetiti. Leteči štart je sicer najbolje izkoristil Daniil Kvjat, ki je z alphataurijem prehitel kar tri dirkače in se zavihtel na 4. mesto, a za napad na stopničke mu je zmanjkalo moči.
Pred dirkači je zdaj nekaj premora, potem pa jih že čaka turški konec tedna v Carigradu, kjer je 15. novembra na sporedu dirka za VN Turčije – prva po letu 2011, ko je na najvišjo stopničko stopil Vettel pred Markom Webbrom (oba Red Bull) in Fernandom Alonsom (Ferrari).
Dirka za VN Emilije–Romanje, Imola
# | Dirkač | Moštvo | Čas |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:28:32,430 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | +5,783 |
3 | Daniel Ricciardo | Renault | 14,320 |
4 | Daniil Kvjat | AlphaTauri | 15,141 |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 19,111 |
6 | Sergio Perez | Racing Point | 19,652 |
7 | Carlos Sainz ml. | McLaren | 20,230 |
8 | Lando Norris | McLaren | 21,131 |
9 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 22,224 |
10 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 26,398 |
11 | Nicholas Latifi | Williams | 27,135 |
12 | Sebastian Vettel | Ferrari | 28,453 |
13 | Lance Stroll | Racing Point | 29,163 |
14 | Romain Grosjean | Haas | 32,935 |
15 | Alexander Albon | Red Bull | 57,284 |
Odstop: Pierre Gasly (AlphaTauri), Esteban Ocon (Renault), Kevin Magnussen (Haas), Max Verstappen (Red Bull), George Russell (Williams) | |||
Najhitrejši krog: Lewis Hamilton (1:15,484) |
Skupni vrstni red 2020, dirkači (13/17):
# | Dirkač | Moštvo | Točke |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 282 (6) |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 197 (2) |
3 | Max Verstappen | Red Bull | 162 (2) |
4 | Daniel Ricciardo | Renault | 95 (1) |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 85 |
6 | Sergio Perez | Racing Point | 82 |
7 | Lando Norris | McLaren | 69 (1) |
8 | Carlos Sainz | McLaren | 65 (1) |
9 | Alexander Albon | Red Bull | 64 |
10 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 63 |
11 | Lance Stroll | Racing Point | 57 |
12 | Esteban Ocon | Renault | 40 |
13 | Daniil Kvjat | AlphaTauri | 26 |
14 | Sebastian Vettel | Ferrari | 18 |
15 | Nico Hülkenberg | Racing Point | 10 |
16 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 4 |
17 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 4 |
18 | Romain Grosjean | Haas | 2 |
19 | Kevin Magnussen | Haas | 1 |
20 | Nicholas Latifi | Williams | 0 |
21 | George Russell | Williams | 0 |
Opomba: V oklepajih je število dodatnih točk za najhitrejši krog.
Skupni vrstni red 2020, konstruktorji (13/17):
# | Moštvo | Dirkaška zasedba | Točke |
1 | Mercedes | Hamilton, Bottas | 479 |
2 | Red Bull | Verstappen, Albon | 226 |
3 | Renault | Ricciardo, Ocon | 135 |
4 | McLaren | Sainz, Norris | 134 |
5 | Racing Point | Perez, Stroll, Hülkenberg | 134 |
6 | Ferrari | Vettel, Leclerc | 103 |
7 | AlphaTauri | Kvjat, Gasly | 89 |
8 | Alfa Romeo | Räikkönen, Giovinazzi | 8 |
9 | Haas | Grosjean, Magnussen | 3 |
10 | Williams | Russell, Latifi | 0 |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje