Poleg nagrade za življenjsko delo, ki je šla letos v roke Iztoku Kovaču, je Društvo za sodobni ples Slovenije vsega skupaj podelilo še deset nagrad Ksenije Hribar. Najboljši perspektivni umetnik na področju sodobnega plesa je Beno Novak, Petja Golec Horvat pa je nagrajena za perspektivno umetnico. Za celostno vizualno podobo predstave Sad Sam Matthäus so nagrajeni Mauricio Ferlin, Matija Ferlin in Saša Fistrić, za producentsko, kuratorsko in zagovorniško delo Nina Meško. Nagrada za plesno kritiko je šla Maši Radi Buh, za pedagoško delo Ireni Tomažin in za izviren pristop in prakso na področju sodobnega plesa Gregorju Kamnikarju/Diskolektiv.
Strokovno žirijo so sestavljale Dragana Alfirević, Teja Reba in Nataša Živković.
Magdalena Reiter z razumevanjem telesa kot večdimenzionalnega v njem išče njegove transformativne sposobnosti, beremo v utemeljitvi. "Vendar te transformacije niso nikoli enosmerne, stabilne, zavezujoče, samozadostne – prav nasprotno, lomijo se, se izničujejo, v razpiranju teh razpok, v teh prekinitvah, pa telo začne pripovedovati svojo zgodbo."
Matej Kejžar, ki je nagrajen za plesni opus, že več kot 25 let ustvarja na polju sodobnih plesnih umetnosti kot plesalec, pedagog, koreograf in programski vodja. Kot piše v utemeljitvi, je izjemen plesalec in polnokrven ustvarjalec, ki navdušuje in navdihuje druge v procesih sodelovanja v njegovih avtorskih predstavah in pedagoških procesih, pri čemer radodarno deli svoje znanje.
Nagrado za perspektivnega umetnika na področju sodobnega plesa je prejel Beno Novak, ki je sodeloval s številnimi poznanimi koreografi in plesnimi kompanijami na mednarodnih prizoriščih, a se tudi vedno znova vračal v Slovenijo. Zaradi skrbi za različne vidike plesne umetnosti in zainteresiranosti za njen splošni razvoj izstopa iz svoje generacije, je zapisano v utemeljitvi.
Pri Petji Golec Horvat, ki je dobitnica nagrade za perspektivno umetnico, je izjemno to, da kljub svojim rosnim letom razmišlja izrazito konceptualno in kompleksno, njena plesna izraznost pa nosi v sebi močan naboj – tako energetski kot pomenski. Njena plesno-performerska prezenca je večplastna in na trenutke osupljiva, med drugim piše v utemeljitvi.
Za vrhunskost na skoraj vseh ravneh
Nagrado za celostno vizualno podobo (scenografija, kostumografija in oblikovanje svetlobe) prejmejo Mauricio Ferlin, Matija Ferlin in Saša Fistrić za predstavo Sad Sam Matthäus. Predstava v režiji, koreografiji in izvedbi Matije Ferlina je po mnenju strokovne žirije za nagrado nedvomno presežek z vidika celostne umetnine. Deluje vrhunsko na skoraj vseh ravneh – od idejne, dramaturške in izvedbene pa vse do estetsko-vizualne.
Nagrado za producentsko, kuratorsko in zagovorniško delo je prejela Nina Meško, ki je plesni umetnosti predana že 30 let. Kot piše v utemeljitvi, zavezanost plesni umetnosti, kot jo razume v okviru svojega dela na Javnem skladu za kulturne dejavnosti RS zadnjih 15 let, temelji na vseh treh dejavnostih. Poleg tega je med drugim recenzentka učnih načrtov, članica številnih komisij in žirij in selektorica.
Maša Radi Buh je prejela nagrado za plesno kritiko. Z refleksijo umetniških del se ukvarja na različne načine in v različnih vlogah, kot publicistka, urednica, dramaturginja. Z lahkoto tudi prehaja med uprizoritvenimi zvrstmi, ki jih kritiško obravnava, ter išče potencialnosti in možnosti za razvoj, med drugim beremo v utemeljitvi nagrade.
Irena Tomažin je nagrajena za pedagoško delo. Svojo ustvarjalno pot je začela kot plesalka in nato avtorica predstav. Je izvirna umetnica in neprecenljiva pedagoginja, ki tako ne le na področju uprizoritvenih umetnosti, temveč tudi z inovativnimi in učinkovitimi pedagoškimi pristopi na avtentične načine povezuje različne skupine ljudi ter širi in premika telesne in žanrske meje, piše v utemeljitvi nagrade.
Nagrado za izviren pristop in prakso na področju sodobnega plesa je prejel Gregor Kamnikar/Diskolektiv. Kot piše v utemeljitvi, je Kamnikar leta 2010 s projektom 39 (vaj v umiranju) pokopal svoje umetniško ime in vstal v številne nove umetniške nazive. Preimenovanja pa ne nakazujejo samo zanikanje avtorstva, temveč se dejansko artikulirajo kot nekaj neulovljivega in nestabilnega, kar Gregor nekaj let po ukinitvi Gregorja Kamnikarja-kot-umetnika naznani kot ukinitev proizvodnje umetnosti.
Nagrado za izjemen prispevek na področju uprizoritvenih umetnosti pa je prejel Bojan Jablanovec. Leta 2002 je ustanovil društvo Via Negativa, pozneje je formaliziral še Laboratorij za uprizarjanje (VN Lab), kot logično nadgradnjo pa mednarodno izobraževalno-raziskovalno platformo PARL (Performance Art Research Ljubljana). Zaslužen je tudi za vzpostavitev spletnega portala Neodvisni – teritorij sodobnih scenskih umetnosti, ki zagotavlja refleksijo in artikulacijo neodvisne gledališke in plesne produkcije, je žirija zapisala v utemeljitvi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje