Resolucijo o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa, ki bo veljala prihodnjih sedem let, je državni zbor sprejel soglasno. Z ukrepi iz nacionalnega programa naj bi dosegli, da na cestah do leta 2030 ne bo umrlo več kot 50 ljudi in da se v prometnih nesrečah ne bo hudo poškodovalo več kot 400 ljudi.
Resolucija poleg tega predvideva spremembo predpisov v smeri zaostritev zakonodaje v povezavi z večkratnimi kršilci, za javnost najzanimivejše pa je tudi ponovno spogledovanje z idejo, da bi lahko za volan sedli le popolnoma trezni. Ideja 0,0 ima sicer dolgo brado. Uvesti so jo skušali na Hrvaškem in še marsikje drugje, a jim ni uspelo.
Da moramo, preden uzakonimo popolno treznost za volanom, urediti še marsikaj drugega, opozarjajo tudi na Zavodu vozim. "Naše stališče je, da preden govorimo o 0,0, je dobro, da pogledamo, kako učinkovito oziroma neučinkovito sankcioniramo obstoječe kršilce," je poudaril direktor zavoda David Razboršek.
S tem se strinja tudi vodja sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi Ivan Kapun, ki sicer opozarja, da imamo že zdaj dovolj vzvodov, da zasvojene z alkoholom odstranimo s ceste. "Že zdaj imamo na tem področju zelo restriktivno zakonodajo. Menim, da jo moramo samo bolj restriktivno izvajati," je dejal Kapun.
Sicer pa ima Slovenija tudi drugače veliko težav z vseprisotnostjo alkohola. Vsak dan zaradi dogodkov ali bolezni, povezanih z alkoholom, umreta dva človeka, s pitjem alkohola pa je povezanih kar 60 bolezenskih stanj. Po popitem alkoholu, povprečen Slovenec namreč letno zaužije 10 litrov alkohola, pa smo celo na vrhu svetovne in evropske lestvice. Na prvi zasedamo šesto mesto, na drugi pa tretje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje