V Sloveniji je doma tako imenovana "mokra kultura". Med drugim je v skoraj tretjini slovenske glasbe tako ali drugače omenjen alkohol. In če povzamemo samo nekaj časopisnih naslovov v zadnjih desetih dneh: "Močno pijan trčil v prometno signalizacijo in nadaljeval nevarno vožnjo"; "Pijan zapeljal na drugo stran ceste in trčil v nasproti vozeče vozilo"; "47-letnik vozil pod vplivom alkohola in kokaina storil več prometnih prekrškov". To med drugim dokazuje, da je veseli december še kako problematičen z vidika prometnih nesreč, katerih povzročitelji so pod vplivom alkohola.
Tisto, kar se odraža na cesti, je samo del problema, je v oddaji Ob osmih opozoril Matjaž Leskovar z Uprave uniformirane policije. "Pijan voznik, ki se nekako izogne policijski kontroli, pride živ in zdrav domov, potem pa se to čezmerno pitje lahko odraža tudi v družinskem nasilju, poškodbah pri delu." Torej alkohol ni problem samo v prometu, ampak v celotni družbi. Če pa gledamo samo promet, "v obdobju desetih let povprečno tretjino prometnih nesreč s smrtnim izidom povzročijo pijani vozniki. To je ogromno. Opažamo pa trend zmanjševanja lani in letos. Tretjina se je zmanjšala na petino. To je še vedno veliko, in trudimo se, da bi prišli na nič. To je naš cilj. Torej nič umrlih v prometnih nesrečah ali telesno poškodovanih zaradi alkoholiziranih povzročiteljev."
Mladi za vzor
Največ pijanih povzročiteljev prometnih nesreč je v starostni skupini od 35 do 44 let. Sledijo vozniki do 50 let. Mladi pa so absolutni zmagovalci. Direktor zavoda Vozim David Razboršek pripoveduje, da bi mladi morali biti zgled starejšim. "Mladi so do vožnje pod vplivom alkohola manj tolerantni kot denimo njihovi starši." Če grejo mladi na zabavo, kjer bo tudi alkohol, se vedno organizirajo vnaprej. Določijo nekoga, ki ne bo pil in bo vse varno pripeljal domov. So tudi družbeno odgovorni. "To dokazujejo številke," pravi Razboršek, saj se je v zadnjem desetletju število prometnih nesreč s hujšimi posledicami, povzročenih pod vplivom alkohola, v starosti do 24 let prepolovilo. "V okviru akcije Heroji furamo v pižamah, kjer smo aktivirali več kot 15 tisoč mladih, se je že zgodilo, da je skupina mladih naletela na šoferja, ki jih je nameraval peljati domov, bil pa je alkoholiziran. Uprli so se mu, mu vzeli ključe in našli drug način prevoza. Tako so rešili sebe in tudi njega. In te navade bodo šle z njihovo starostjo naprej. V naši družbi je še vse prepogosto sprejemljivo, da se nekdo pijan odpelje domov."
Resolucija kot svetilnik
Danes objavljeno resolucijo o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa so v parlamentu podprli vsi. Nihče ni glasoval proti. Z ukrepi, ki jih predvideva, naj bi dosegli, da na cestah do leta 2030 ne bo umrlo več kot 50 ljudi in da se ne bi hudo poškodovalo več kot 400. Zaostrili naj bi zakonodajo za večkratne kršilce. Vnovič pa se spogleduje tudi z idejo, da bi za volan lahko sedli le popolnoma trezni. Spet je torej aktualna ideja o 0,0. "Prevečkrat slišimo izgovor, saj sem popil samo eno pivo. Pa se pozneje izkaže, da jih je bilo več. Ali pa, saj sem že čisto blizu doma. Ljudem poskušamo dopovedati, da je vsaka popita alkoholna pijača preveč, če pozneje sede za volan ali pa za krmilo kolesa. V prometu je treba biti popolnoma trezen, in opravičila tu ni," opozarja Leskovar.
Tudi v zavodu Vozim pozdravljajo resolucijo. "To je neka smernica, prvi korak. Svetilnik," dodaja Razboršek. "Treba se je začeti pogovarjati o sankcijah za kršilce. Na tem področju imamo kar nekaj zakonskih lukenj. Morali bi biti doslednejši."
Več v tokratni epizodi Ob osmih
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje