Dogajanje v Festivalni hiši na Zelenem griču v Bayreuthu, ki ga bo drevi odprla nova produkcija opere Tristan in Izolda, se bo sklenilo 27. avgusta. Skoraj vsak dan bo uprizorjena ena od osmih oper oziroma glasbenih dram Richarda Wagnerja (1813–1883), letos bodo ob Tristanu in Izoldi na ogled še Tannhäuser, Parsifal, tertalogija Nibelungov prstan (Rensko zlato, Valkira, Siegfried in Somrak bogov) ter Leteči Holandec, znan tudi kot Večni mornar.
Tri dirigentke in zgolj dva dirigenta
Posebnost letošnje izvedbe festivala je, da bodo taktirke v rokah treh dirigentk in zgolj dveh dirigentov. Med njimi je tudi Simone Young, ki bo prvič vodila celotno tetralogijo Nibelungov prstan. Avstralska dirigentka bo nadomestila Philippeja Jordana, ki je sodelovanje odpovedal. Za pridobitev Simone Young, ki trenutno vodi simfonični orkester v Sydneyju, si je vodja festivala in skladateljeva pravnukinja Katharina Wagner prizadevala že nekaj časa, vendar zaradi dirigentkinih predhodnih angažmajev to doslej ni bilo mogoče.
63-letna Avstralka velja za izjemno poznavalko Wagnerja. Njena pričakovana suverenost znala ublažiti tudi morebitna neodobravanja glede postavitve Nibelungovega prstana, kot si jo je zamislil mladi avstrijski režiser Valentin Schwarz, je zapisala nemška tiskovna agencija DPA.
Ljubezenska zgodba med Tristanom in Izoldo bo zaživela v režiji Islandca Thorleifurja Örna Arnarssona, dirigiral bo Rus Semjon Bičkov, v naslovnih vlogah bosta nastopila avstrijski tenorist Andreas Schager in finska sopranistka Camilla Nylund. Že četrto leto bo Ukrajinka Oksana Lyniv dirigirala Letečega Holandca, ki ga je režiral Rus Dmitrij Černjakov, Francozinja Nathalie Stutzmann pa bo drugo leto zapored dirigirala Tannhäuser v režiji Tobiasa Schieberja. Parsifalu v režiji Jaya Scheiba pa bo dirigiral Pablo Heras Casado.
Še pred začetkom letošnjega festivala je še posebej zaprisežene wagnerjance vznemirila ideja nemške ministrice Claudie Roth, da bi poleg del Richarda Wagnerja na Zelenem griču lahko predstavljali tudi druge skladatelje. "V mislih imam Hänsel und Gretel Engelberta Humperdincka. To je opera, ki izhaja iz Wagnerjeve tradicije. Takih del je kar nekaj," je dejala v intervjuju za časopise medijske skupine Bayern.
Ministrici se namreč zdi pomembno, da bi ustanove, kot je Wagnerjev festival, postale bolj odprte za mlajše občinstvo, Bayreuth pa bi na splošno lahko bil bolj raznolik, barvit in pomlajen. Čeprav je obenem priznala, da je bilo doslej določeno, da se lahko festivalna dvorana uporablja le za izvajanje Wagnerjevih del. A spomnimo, da je skladatelj dejansko sam zasnoval in spodbujal zamisel o posebnem festivalu, na katerem bi predstavljal svoje stvaritve. A ministričina ideja se vsaj letos še ne bo uresničila.
Ministričina ideja označena za "imbecilno"
Claudia Roth je sicer že lani omenjala, da bi festival lahko bil "zasnovan za prihodnost", z navedbami v tokratnem intervjuju pa je pristala celo v londonskem časopisu Times, kjer so zapisali, da so operni oboževalci njeno idejo označili za imbecilno. Bavarski deželni minister za znanost in umetnost Markus Blume je za časopise medijske skupine Bayern povedal, da je statut jasen in ni potrebe po spremembi. "Bavarska se ne bi strinjala s tem. Wagner je nekaj, od česar Bayreuth živi," je dejal Blume. Po njegovi oceni ministrica najverjetneje ni razumela mita o Bayreuthu, saj po njegovem "v Bayreuth prideš, ker lahko tam slišiš Wagnerja z briljantnostjo, ki je ne moreš slišati nikjer drugje."
Katharina Wagner za zdaj načrtuje le manjši odmik od strogo uveljavljenega kanona, in sicer v jubilejnem letu 2026, ko bodo praznovali 150 let festivalske zgodovine. A tudi takrat naj bi uprizorili Wagnerjevo stvaritev, in sicer zgodnejše delo Rienzi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje