Foto: MMC RTV SLO/Ivana Zajc
Foto: MMC RTV SLO/Ivana Zajc

Gre za sistemski zakon na področju varstva okolja, ki je nujno potreben tako zaradi neurejenih razmer na področju odpadkov kot zaradi prenosa direktive EU-ja v slovensko zakonodajo, pojasnjuje vlada in dodaja, da uveljavlja temeljna načela in pristope za vso zakonodajo z okoljskega področja in daje podlago za podzakonske akte,

Predlog na novo celovito ureja ravnanje z odpadki, vključno z določitvijo temeljnih pravil ravnanja z odpadki, pogojev ter meril za prenehanje statusa odpadka in ureditvijo sistema proizvajalčeve razširjene odgovornosti. Tega mora Slovenija uvesti zaradi prenosa evropske direktive.

Obstoječi sistem ne zagotavlja odgovornega ravnanja z odpadno embalažo

Trenutni sistem ne zagotavlja odgovornega ravnanja z odpadno embalažo in ne dosega okoljskih ciljev. Komunalna odpadna embalaža se kopiči v skladiščih izvajalcev javnih služb, saj odgovorna podjetja ne izvajajo obveznosti odvoza, izpostavljajo na vladi. Ključni namen predlaganega zakona je tako spodbujati k zmanjševanju proizvedenih količin odpadkov in vzpostaviti učinkovit, pregleden in stroškovno optimalen sistem ravnanja z odpadki. Z njim država v nacionalni pravni red prenaša več evropskih določil, med njimi načela krožnega gospodarstva, načelo onesnaževalec plača in načelo proizvajalčeve razširjene odgovornosti. Tako naj bi med drugim rešili tudi težavo kopičenja odpadne embalaže na dvoriščih komunalnih podjetij, navaja vlada.

Zakon za vsak masni tok odpadkov, za katere velja proizvajalčeva razširjena odgovornost, določa zgolj eno neprofitno organizacijo, ki bo v imenu proizvajalcev iskala najugodnejše ponudnike.

V predlogu tudi možnost združevanja postopka presoje vplivov na okolje in postopka izdaje okoljevarstvenega dovoljenja

Med drugim zakon na novo uvaja tudi možnost združevanja postopka presoje vplivov na okolje in postopka izdaje okoljevarstvenega dovoljenja za napravo z dejavnostmi, ki povzročajo industrijske izpuste, ali za drugo napravo, dejavnosti ali za obrat. Omogoča tudi izdajo dovoljenja za čezmerno obremenitev s hrupom v različnih primerih, ko takšno izjemo na podlagi predpisov EU-ja dopuščajo predpisi vlade, ki se nanašajo na obratovanje določene naprave ali izvajanje določene dejavnosti.

Obvestilo uredništva:

V prispevku je bilo prvotno navedeno, da je v predlogu zakona tudi določilo, ki nevladnim organizacijam odvzema status stranskega udeleženca v postopkih pridobivanj dovoljenj. To ne drži, so sporočili z Ministrstva za okolje, zato je ta odstavek iz članka umaknjen.