In kaj storiti, da bi preprečili gradnjo terminalov? "Takoj tožiti Italijo," rešitev ponuja Vojko Bernard, ki je bil gost MMC-jeve spletne klepetalnice. "Vlada ima dovolj dokazov, ki smo ji jih posredovali, da bi gradnjo lahko preprečila," je dodal.
Posledice? Od zastrupljenih rib in morja...
Med nevarnostmi, ki jih prinaša morebitni novi plinski terminal v Žavljah, Bernard izpostavlja ohladitev vode za pet stopinj, izpuste klora, ki plin segreva, onesnaženje z živim srebrom in dvig težkih kovin in živega srebra z dna morja, do česar prihaja pri pristajanju ladij. Znano je, da živo srebro prehaja v ribe, ki jih potrošniki nato použijemo kot hrano, je dejal. "Vprašanje je, kdo bi si upal jesti ribe, obogatene z živim srebrom."
... do ekplozije katastrofičnih razsežnosti
Nevarnost bi ob morebitni eksploziji dobila katastrofično razsežnost. Če bi terminal v Žavljah zaradi morebitnih tehničnih pomanjkljivosti eksplodiral ali če bi nastal požar, bi lahko nastal domino efekt, saj v bližini stojijo tudi terminali z lahkimi naftnimi derivati in kisikom. "Nastala bi eksplozija, ki jo lahko primerjamo z izbruhom vulkana," je prepričan Bernard.
Alpe Adria Gren, čezmejna organizacija s predstavništvi v Sloveniji, Trstu in Reki, je po lastnih besedah zbrala dokumentacijo, da Rim Slovenijo zavaja s prikrivanjem ne le posledic gradnje terminala, ampak tudi drugih okoljskih čezmejnih nevarnosti, ki jih skriva razvojni načrt tržaškega pristanišča in grozijo tudi slovenskemu območju.
"Italija zavaja slovensko vlado"
Med načrti je širitev dveh tržaških pomolov, terminali in morebitna dodatna skladišča. In kako nas italijanska stran zavaja? "Lažna je predpostavka, da se bo voda ohladila le za dve stopinji, terminal bi stal preblizu že obstoječih nevarnih objektov, kar direktiva Saveso 2 ne dopušča, zlagan je podatek o globini morja in drugo," je naštel Bernard in dodal, da je navedbe raziskala in potrdila tudi italijanska policija. Pojasnil je, da italijanska javnost s problematiko terminalov ni dovolj dobro seznanjena, saj "prihaja do blokade medijev", nasprotujejo pa jim ljudje, ki živijo na območju, kjer naj bi terminal zgradili. "Malo ljudi tudi ve, da Italija že zdaj zaradi neučinkovite čistilne naprave onesnažuje 1,5 kilometra slovenskega morja," dejanja sosedov razkriva Bernard.
V organizaciji niso naklonjeni niti širitvi koprskega pristanišča, saj bi povečano število ladij na občutljivem ekosistemu pustilo negativne posledice.
"EU noče, da se države tožijo med sabo"
Po Bernardovih besedah vlada torej dokaze ima, (ne)ukrepanje pa organizacija pripisuje političnemu obnašanju. "Politiki se želijo izogniti sporom. Smo v predvolilnem obdobju in vsaka napaka s strani politike bi se odrazila na rezultatu volitev. Tožba, ki bi jo morala vlada podati že pred meseci, bi bila po našem mnenju nujna, vendar EU noče, da se države tožijo med sabo," je pojasnil Vojko Bernard.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje