Na igrah se bo za medaljo potegovalo kar 14 članov slovenske paralimpijske reprezentance, ki so tudi že dokazali, da jih nobena ovira ne more ustaviti na poti do vrhunskih športnih dosežkov.
Bogata tradicija slovenskih parašportnikov
Slovenski parašportniki že od leta 1972 redno osvajajo kolajne na paralimpijskih igrah. Paralimpizem, ki je še relativno mlado gibanje, je svoj začetek doživel leta 1960 v Rimu, ključni preboj pa se je zgodil na igrah v Seulu leta 1988, ko so prvič potekale na istem prizorišču kot olimpijske igre. Igre v Londonu leta 2012 so parašportu prinesle zasluženo medijsko pozornost, igre v Riu 2016 so nadaljevale ta trend, medtem ko so igre v Tokiu 2021 dokazale, da tudi pandemija covida-19 ne more ustaviti paralimpizma.
Prvi slovenski parašportnik, ki je osvojil medaljo, je bil Jože Okoren v metu diska (Heidelberg 1972), sledili so mu številni uspehi slovenskih športnikov, med katerimi izstopajo Franjo Izlakar s šestimi medaljami v atletiki, Jože Banfi s šestimi medaljami v plavanju in odbojki sede ter zlate Slovenke, kot sta Pavla Sitar, prva zlata medalja v vožnji z vozičkom (Heidelberg 1972), in Veselka Pevec, ki je zlato osvojila v parastrelstvu (Rio 2016). Franc Pinter, najuspešnejši slovenski parastrelec, je sodeloval kar na osmih paralimpijskih igrah in osvojil štiri medalje.
»V športu mi ni para«
Dolgoletna partnerja Lidl Slovenija in Zveza za šport invalidov Slovenije – Slovenski paralimpijski komite sta tudi letos združila moči v kampanji, s katero želita pozornost javnosti usmeriti na slovenske parašportnike in njihove zavidljive uspehe. Ob tem Zveza ŠIS – SPK skrbi tudi za promocijo parašporta in organizacijo odprave na paralimpijskih igrah.
S kampanjo »V športu mi ni para«, ki so jo zasnovali pred letošnjim največjim športnim tekmovanjem za parašportnike in s katero želijo skupaj še dodatno promovirati slovenski parašport, poudarjajo vrline parašportnikov, želijo slovenskemu občinstvu približati parašport, spodbujati navijaško zavest in na ta način prispevati k spreminjanju percepcije parašporta v javnosti.
Parašportniki namreč pogosto niso obravnavani enakovredno, njihovi dosežki niso deležni enake pozornosti ali pa se še posebej poudarjajo zaradi njihovih omejitev, kar je snovalce kampanje tudi vodilo pri ustvarjanju. Osrednje sporočilo kampanje je, da so parašportniki predvsem športniki, ki si najbolj od vsega želijo le največje možne podpore pri njihovem trudu, vztrajnosti in dosežkih, hkrati pa jih odlikujejo vrline in lastnosti, ki so skupne vsem športnikom in so nam vsem lahko v navdih. Prav s tem pa se aktualizirata tudi enakovrednost športov in izenačitev percepcije parašporta s športom.
Nisem drugačna, ampak edinstvena
V televizijskih oglasih, ki so del kampanje, se skozi čustvene osebne izpovedi predstavijo izjemni parašportniki: parastrelec Franček Gorazd Tiršek, paraplezalka Manca Smrekar, paraplavalec Gašper Glušič, paralokostrelka Živa Lavrinc, košarkar na vozičku David Škorjanc ter igralca odbojke sede Tija Vrhovnik in Matjaž Majdič. Ti oglasi nas prevzamejo z močjo in vztrajnostjo teh športnikov, ki s svojimi dosežki navdihujejo ne le invalidov, temveč vsakogar, ki spremlja njihove zgodbe. Beseda "para", ki je nekoč lahko nosila negativen prizvok, je zdaj preoblikovana v simbol moči, poguma in neustavljivosti.
Kampanja tudi jasno poudarja, da v športu ni prostora za delitve – vrline, kot so disciplina, trdo delo, pogum in vztrajnost, so enake za vse športnike, ne glede na njihove fizične sposobnosti. Parašportniki so junaki, katerih zgodbe nas učijo, da so meje le v naših mislih, njihovi dosežki pa dokazujejo, da je mogoče premagati vsako oviro, če imaš dovolj srčnosti in predanosti.
Lidl Slovenija kot zlati sponzor Zveze za šport invalidov Slovenije – Slovenskega paralimpijskega komiteja že od leta 2016 s številnimi aktivnostmi, organizacijo dogodkov in kampanjami podpira slovenski parašport, obenem pa s skupno kampanjo Postani športnik spreminjajo zavest javnosti o vključevanju mladih invalidov v šport.