Oba priključna hibrida sta prvič na voljo s štirikolesnim krmiljenjem za večjo stopnjo varnosti in udobja, elektromehanska aktivna stabilizacija nagibanja (eAWS) pa zagotavlja še bolj dinamično upravljanje.
V Sloveniji sta dostopna po izjemni ceni že od 71.990 EUR za Audi Q7 55 TFSI e quattro Business in od 79.990 EUR za Audi Q8 55 TFSI e quattro Business.
![Foto: Audi Foto: Audi](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2025/02/06/66415346.jpg)
Večja baterija, večja moč, daljši doseg
Srce obeh priključnih hibridov so trilitrski šestvaljni bencinski motor z močjo 250 kW (340 KM), kompaktni elektromotor (PSM) z največjo močjo 130 kW in navorom 460 Nm ter pod dnom prtljažnika nova, zmogljivejša, tekočinsko hlajena litijeva baterija z največjo zmogljivostjo 25,9 kWh bruto (22 kWh neto) pri 370 voltih. Povečana zmogljivost omogoča električni doseg do 90 kilometrov v mestnih območjih po standardu WLTP EAER City, kar je enakovredno kombiniranemu električnemu dosegu do 85 km po standardu WLTP EAER.
Največja sistemska moč obeh modelov se začne pri 290 kW (394 KM), največji sistemski navor pa pri 600 Nm pri različici 55 TFSI e quattro. Z obema motorjema, ki delujeta v tandemu, elektrificirana Q7 in Q8 pospešita do 100 km/h v 5,7 sekunde. Višje v ponudbi je 60 TFSI e quattro s sistemsko močjo do 360 kW (490 KM) in navorom do 700 Nm. V tej konfiguraciji Q7 in Q8 pospešita od 0 do 100 km/h v 5,0 sekundah.
Vse različice imajo najvišjo hitrost elektronsko omejeno na 240 km/h, pri čemer je najvišja hitrost na električni pogon 135 km/h. Baterija se polni z močjo do 7,4 kW in doseže 100 odstotkov v približno treh urah in 45 minutah pri polnjenju z največjo močjo. Vozniki elektrificiranih vozil Audi imajo dostop do približno 630.000 polnilnih mest v 29 evropskih državah, vključno s polnilnimi središči Audi v Nürnbergu, Zürichu, Berlinu, Salzburgu, Münchnu in Frankfurtu.
Strategija delovanja za največjo učinkovitost
Priključne hibride Q7 ali Q8 lahko vozniki zaženejo v izključno električnem načinu EV ali v hibridnem načinu. Želeni način izberejo na zaslonu MMI in ostane aktiven, dokler ga ročno ne zamenjajo. Izključno električni način EV za pogon uporablja samo baterijo tudi takrat, ko je pedal za plin pritisnjen do konca.
Hibridni način uporablja dva načina delovanja: samodejni (Auto) in način za ohranjanje napolnjenosti baterije (Hold). V samodejnem načinu se ob zagonu navigacije v standardnem paketu 'MMI navigacija plus' samodejno aktivira prediktivna strategija delovanja. Pospeševanje zagotavlja predvsem TFSI-motor, ki ga po potrebi podpre elektromotor. Pri nizkih vrtljajih motorja električni pogon zahvaljujoč povečanemu navoru po prenovi še učinkoviteje premosti delček sekunde, ki ga turbopolnilnik potrebuje za ustvarjanje tlaka. Preprosto povedano, prediktivna strategija deluje tako, da vozilo čim dlje vozi na električni pogon in obstoječo raven baterije porabi do prihoda na cilj.
V načinu Hold pa se ohranja napolnjenost baterije z minimalnimi nihanji. To se doseže z rekuperacijo energije zaviranja in s samodejno optimizacijo obremenitve s pomočjo ciljanih posegov v sistemu upravljanja 3.0 TFSI. Vozniki se tako lahko po dolgi poti, prevoženi na konvencionalni način, do svoje mestne destinacije pripeljejo na izključno električni pogon, brez izpustov in skoraj brez hrupa.
V prenovo modelov Audi Q7 TFSI e quattro in Audi Q8 TFSI e quattro je vključena tudi nova funkcija, s katero se baterija polni inteligentno in samo nad hitrostjo približno 65 km/h, kadar je v načinu polnjenja. To izboljšuje učinkovitost in zagotavlja visoko stopnjo električne vožnje v mestu in v prometu z več postanki. Še več, v načinu polnjenja se sistem 3.0 TFSI za polnjenje baterije ne uporablja več neprekinjeno, ampak se namesto tega uporablja samo rekuperacija. Način polnjenja se konča, ko se baterija ponovno napolni do svoje največje zmogljivosti pri 75 odstotkih, kar ohranja baterijo in poveča učinkovitost.
Za učinkovitost priključnih hibridov Q7 in Q8 so ključni trenutki, ko voznik umakne nogo s pedala za plin. Delovanje se v takih situacijah preklopi na prediktivno pomoč pri učinkovitosti (predictive efficiency assist – PEA). Pri odločanju med vožnjo z izklopljenim TFSI ali rekuperacijo poleg navigacijskih podatkov uporablja še razdaljo do spredaj vozečega vozila. V fazah potiska lahko modela Q7 in Q8 TFSI e obnovita do 25 kW moči in jo vrneta nazaj v litij-ionsko baterijo.
Električni motor, ki deluje kot generator, izvaja vsa lahka do zmerna zaviranja do moči 0,3 G, kar ustreza več kot 90 odstotkom vseh pojemkov pri vsakodnevni vožnji. Hidravlične kolesne zavore se uporabijo samo za močno zaviranje. Hibridni športni terenci med zaviranjem dosežejo do 80 kW moči rekuperacije.
Ko je izbirni prilagodljivi tempomat z radarskim tempomatom aktiven, sistem PEA pomaga pri zaviranju in pospeševanju z varčevanjem goriva. Če je izklopljen, virtualni prikazovalnik ali opcijski projicirni sistem vozniku pokaže, kdaj mora umakniti nogo z desne stopalke. Ikone, kot so križišča, mestni znaki ali vozila pred vami, pa prikazujejo razlog za zmanjšanje hitrosti.
Optimiziran nabor opreme za vse potrebe
Visokointenzivni LED-žarometi so del serijske opreme, kot dodatno opremo vozniki lahko izberejo tudi matrične LED-žaromete. Kot dodatna opcija so na voljo tudi inovativni matrični HD LED‑žarometi, ki z lasersko lučjo kot dodatnim dolgim snopom znatno povečajo domet osvetlitve. Novost pri žarometih najvišjega razreda so digitalni podpisi dnevnih luči, ki jih voznik izbere na zaslonu MMI in vozilom dajejo značilen in nezgrešljiv videz. Prvič so vozila opcijsko opremljena tudi z digitaliziranimi zadnjimi lučmi OLED, ki imajo prav tako digitalne svetlobne podpise. Poleg tega pa imajo tudi vlogo komunikacijske luči za zadaj vozeča vozila v povezavi z asistenčnimi sistemi in funkcijo zaznavanja približevanja.
Osvežena elektrificirana modela Q7 in Q8 imata tako kot osnovne različice bistveno nadgrajen nabor opreme. Poleg kontrastnih barv za šive sedežev lahko kupci izbirajo med devetimi dekorativnimi elementi in tremi novimi zaključki. Ponudba koles vključuje pet novih designov za velikosti od 21 do 23 palcev (odvisno od modela). V okviru nadgradnje je razširjen tudi nabor aplikacij in sistemov za pomoč vozniku ter standardna oprema, ki zdaj med drugim vključuje 19- do 21-palčna lita platišča (odvisno od modela in paketa opreme), vzvratno kamero, pomoč pri parkiranju in dolgih lučeh ter priročni ključ. Del standardne opreme je tudi polnilni kabel vrste Mode 3.
Zanesljiv v vsaki situaciji
Upravljanje modela Q8 opredeljuje pet značilnosti: uravnoteženost, stabilnost, nadzorovanost, natančnost in lahkotnost. Pri ustvarjanju zanesljive, varne, dinamične in hkrati udobne vozne izkušnje igrajo ključno vlogo vzmetenje, krmiljenje in pogon ter zavorni in nadzorni sistemi.
Vsa standardna oprema, vključno z uravnoteženim jeklenim vzmetenjem z nadzorom blažilnikov, zagotavlja obema športnima terencema dosledno vozno izkušnjo. Opcijsko je na voljo elektronsko krmiljeno zračno vzmetenje s prilagodljivim sistemom blaženja. Opcijsko krmiljenje vseh koles, prvič pri priključnih hibridih, zagotavlja večjo varnost in udobje. Pri nizkih hitrostih se zadnja kolesa obrnejo do pet stopinj v nasprotni smeri od sprednjih koles. To zmanjša radij obračanja do enega metra in izboljša manevriranje. Hkrati voznik občuti več udobja in stabilnosti pri večjih hitrostih, ker se zadnja kolesa vrtijo v isto smer kot sprednja.
Opcijska elektromehanska aktivna stabilizacija pri nagibanju (eAWS) zagotavlja še več dinamike in je prav tako prvič na voljo pri priključnih hibridih. Obe osi sta opremljeni s kompaktnim elektromotorjem, ki je z menjalnikom povezan v sistem. Ta stabilizator razdeli na dve polovici. Pri vožnji naravnost omogoča, da delujeta pretežno neodvisno drug od drugega, kar zmanjša premike karoserije na neravnih cestah. Pri športni vožnji pa električni motor povzroči, da se obe polovici vrtita v nasprotni smeri, tako da delujeta skupaj kot enota. To pomeni, da se vozilo v ovinku bistveno manj nagiba. Stabilizator eAWS napaja 48-voltni superkondenzator, ki lahko absorbira in sprosti visoke tokove v zelo kratkem času in napaja dva elektromotorja z največjo močjo 1,5 kilovata vsak.
![Foto: Audi Foto: Audi](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2025/02/06/66415345.jpg)
Audi Q7 TFSI e quattro in Q8 TFSI e quattro že na voljo v Sloveniji
Prenovljena modela Audi Q7 TFSI e quattro in Audi Q8 TFSI e quattro z inteligentno hibridno tehnologijo, novim designom, inovativno tehnologijo osvetlitve in obsežno standardno opremo sta že na voljo pri pooblaščenih trgovcih Audi. V ponudbi V dvoje je lepše po izjemni ceni, Audi Q7 55 TFSI e quattro Business že od 71.990 EUR in Audi Q8 55 TFSI e quattro Business že od 79.990 EUR.